Hilleberg kvalté

De nya pinnarna funkar bra tycker jag. Använde V-pinnen ca 15 nätter i sommar och jag har inte haft problem med att de böjer sig. Klart starkare än de gamla tycker jag, de var ju som tidigare nämt rätt mjuka. Är marken för lös blir det naturligtvis problem med det gäller ju även era "spikar" så då är pinnarna ändå några snäpp bättre.

De där Y-pinnarna är faktiskt förvånansvärt mycket bättre i sandig eler allmänt lös mark jämfört med V-peg. De vinglar inte alls loss på samma sätt som V-peg kan göra om det är mycket vind = ryck i pinnarna hela tiden.

De nya pinnarna funkar bra tycker jag. Använde V-pinnen ca 15 nätter i sommar och jag har inte haft problem med att de böjer sig. Klart starkare än de gamla tycker jag, de var ju som tidigare nämt rätt mjuka. Är marken för lös blir det naturligtvis problem med det gäller ju även era "spikar" så då är pinnarna ändå några snäpp bättre.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips