Hilleberg Keron4 GT

Är ett Keron GT från 1988 på sista versen eller håller dom i all evighet? Enligt uppgifter är det mycket välvårdat tält, men 18 år låter mycket...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det lät lite väl mkt för ett så pass gammalt tält, och det alldeles oavsett hur välvårdat det är. Det finns bättre affärer att göra, som exempel, köpte vi precis ett Nammatj 3GT från Hillebergs outletlsita för 4165 och det var splitternytt...

Vi har ett Keron 4GT som min familj köpte 1988. Det har hängt med bra med ca 5-15 dagars användning per år. Vi bytte botten i innertältet för en del år sedan när grenar stuckit hål i det och några tältstänger har vi fått byta ut/reparera efter en del oväder/brutal hantering. Tyget har blekts en del. Tältet ger intryck av att fortfarande vara felfritt och ha stark väv. Det testades senast i somras under blåsiga förhållanden. Man kan ju förstås undra om väven blivit försvagad av solstrålning och annat. Vet inte om det kan rekommenderas för vinterturer i fjällen längre.

Larkar
(Lars Karlsson)

tält

Ja känns som ett överpris, dela priset med 2 så börjar man väl närma sig sanningen, köpte ett Saitaris från Hilleberg förra veckan av ett par paddlare för 1200, årsmodell ca 93 men med nästan samma nypris lycka till o betala inte för mycket i överpris

Nu är tråden sjukt gammal, men intressant som värdemätare på andrahandsvärdet på bra tält.

Ett äldre Keron 4GT tror jag går för mer än 4.500 + frakt idag. Vad tror ni?

Hilleberg har ju ökat nypriset på sina tält ganska rejält på senare år så det borde också ge en påverkan på begagnatpriset. Skulle tro att någon som köpt ett begagnat Hilleberg-tält för några år sedan lätt skulle kunna få samma pris igen vid försäljning idag trots användning i några år (om man inte har misshandlat tältet...).

Ja även de som köpte det nytt... jag köpte tex ett nytt Kaitum 3GT 2015 för 6995:-

Min poäng är att det även 20-30 år senare håller värdet. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips