Helsport Nordmarka 6 kåta

Hej, köpt ett Helsport Nordmarka 6 tältkåta på XXL för 1800kr vilket jag hoppas är prisvärt och bra. https://www.helsport.no/nordmarka-lavvo-6
Tänker att ha det till familjen (4st) på campingturer och övrig lek där vikten inte har någon betydelse. Har sedan tidigare ett keron 4 gt till fjällturer som jag är otroligt nöjd med men att barnen ska få leka runt i det på gräsmattan är uteslutet och det är inte ett perfekt campingtält pga trängsel och låg takhöjd.

Har ni några erfarenheter av detta tältet? Allmänna tips?

Bör jag direkt skaffa golvduken eller funkar det med presenning?

Tips på bra kamin?

Har bara erfarenhet av Helsports 8-10 kåta.
Köpte deras Lavvu kamin på XXL. Slå till när de har sina 25% kampanjer så får du en bra kamin för under 3 pix.

Har golv till min. Smidigt och rätt passform. Snäpps fast i duken och ligger bättre än en pressening och prasslar inte, men det är en smaksak. Beroende på mark så behöver man nästan bara golv där man ska sitta och ligga.
Samma där, slå till när det är 25% och spara några slantar.
Har köpt mitt "tältkåtesystem" i omgångar på XXL. Passar som sagt på när de köra sina 25% kampanjer som kommer emellanåt.

Finns en bra tråd med tältkåtesnack, med tips och trix och inspiration.
https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=28644

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bra tips. Sökte efter kaminen på xxl men den verkar inte finnas kvar i sortimentet eller så är det en produkt som kommer tillbaka till hösten.

Har du hunnit prova ditt Nordmarka än?
Vad är i såna fall upplevelsen av det?
Vet du förövrigt vad skillnaden mellan Nordmarka och Varanger är?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips