Hardangervidda

Hej!

Ska nästa vecka göra denna tur på Hardangervidda i Norge

Kinsarvik-Stavali-Torehytten-Hårteigen-Tyssevassbu-Trolltunga.

Jag försöker skapa mig en uppfattning om hur lång tid de olika sträckorna tar men hittar inte allt jag söker.

Som jag förstått det tar Kinsarvik-Stavali ca 6h och Stavali-Torehytten ca 6h. Men hur lång tid tar Hårteigen att bestiga från Torehytten? Hinner man gå upp och ned för Hårteigen samma dag som man kommer från Stavali?

Och hur lång tid tar Torehytten/Hårteigen till Tyssevassbu, är det en heldag? Och till sist hur lång tid tar Tyssevassbu-Trolltunga?

Vore tacksam om nån har koll på någon av dessa sträckor/har erfarenhet av dom och kan ge en tidsuppskattning!

Tack

Hej!

Gjorde du denna tur?
Funderar på att göra samma och har samma frågor som du =)

Tacksam för svar!

Mvh
Julia

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Här är en översiktskarta med tidsangivelser. Jag förmodar att man får ta tiderna med en nypa salt för som vanligt i Norge är de väl beräknade för någon med dagsturspackning.

//Calle

Bilagor

• Hardangervidda.jpg
    Hardangervidda.jpg
    68 KB · Visningar: 431

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips