harasjömålas flugström är toppen för nybörjare!

Hej på er!
Jag råkade radera den diskusionen om flugströmmen i harasjömåla, där vissa tyckte att det var dyrt och att det var broilers och fenskadade bågar.

Jag vill här hävda motsattsen till detta, viserligen kan jag hålla med om att det är dyrt att fiska i strömmen men jag tycker det är värt pengarna, då fisken är hyfsat stor och att man får ta upp tre st/dag.

Och några broilers tycker jag inte jag fått i strömmen, och beträffande kvaliten på bågarnas fenorna så tycker jag att de överlag är ganska så fina för att ha vuxit till den storlek de har i strömmen, vilket innebär att det många gånger varit trångt i dammmen eller kassen de växt upp i.

Och sedan är det faktiskt så att ibland så måste ledningen i harasjömåla köpa in sin fisk från andra uppfödare än de brukar göra, då fisken ibland är slut hos deras leverantör.

De har också en egen odling där fisken håller mycket hög kvalitet när det gäller fenor och väl fördelad muskel/fettmassa, och jag råkar veta vem som är deras hudvudsakliga leverantör av fisk, och den leverantören har en mycket hög kvalitet på sin fisk och kläcker sin egen rom och föder upp dem, jag har jobbat hos honom så jag vet hur fisken lever där, och att få fiska i en av hans små sjöar eller danmmar är en fröjd, om man vill fånga stor båge och med hela fenor.

DR.NO har talat....
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.