Har sidnumren ändrats med nya forumet?

Jag gjorde en bildsökning på google, i detta fall sökte jag på "Snusestöten". Fick t ex upp en bild med länk till "Gissa position - Sidan 822 - Forum", se bifogat skärmklipp. Bilden ifråga återfinns dock inte på sidan 822. Tråden "Gissa position" har i skrivande stund bara 726 sidor. Samma händer när jag klickar på andra bildsökresultat på google som refererar till en viss sida i en Utsidantråd. Det går då inte att komma till bilden som syns i googlesökningen.

Skärmbild (31).png
 
Troligen en inställningsfråga. Antalet sidor beror på inställningar i browser mm således är sidantalet olika på olika device hos olika användare etc.

Thure
 
Troligen en inställningsfråga. Antalet sidor beror på inställningar i browser mm således är sidantalet olika på olika device hos olika användare etc.

Thure
Nej det stämmer inte. Sidantalet är samma oavsett webbläsare. Infon du får upp på Google är samma oavsett vilken webbläsare du söker från, den hämtar upp metadata från sidan.

Se tex skärmklipp på samma googleresultat från mobilen.

Detta att bilder inte går att hitta från google har uppstått med nya forumet.

Skulle kunna handla om någon cacheinställning som behöver göras på sajten?
Screenshot_20200717-145731_Chrome.jpg
 
Hur många inlägg som visas per sida är ju en inställnings-fråga. Många forum kan man som användare välja själv hur många inlägg per sida som ska visas (här hittar jag dock ingen sån inställning).

Problemet som jag ser det är att Google indexerar per sida, och inte per inlägg. Det hade varit mer logiskt om Google hade länkat direkt till rätt inlägg. Men Google vet väl inte skillnaden mellan olika sidor i ett forum och olika sidor på en vanlig webbsida.
 

clindh

Forumvärd
Jag har ändrat forumet till att visa 12 inlägg per sida, så det bör matcha bättre mot Googles redan indexerade sidor nu. Tycker ni det är lagom med 12 - eller köra på 20 (som det var inställt som), och invänta att Google indexerar om?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...