Har ngn provat L.I.M 12?

• Trådstartare milena@campusnet.com (sara)
  • Start datum

milena@campusnet.com (sara)

Gäst
Är lite sugen på denna säck efter allt lovordande av dun. Är dock lite skeptisk mot innertyget som är glatt. Använde en ultraprosäck förra året och den hade liknande innertyg som tenderade att kännas "kletigt" (visst man kan ha ett innerlakan, men man vill att det skall funka utan det, för dom pengarna..)

Är också rädd för att det kan bli varmt utan dragkedja.
Svalnar säcken snabbt om man öppnar upp upptill?

Kanske ngn känner till ngt käckt sovsäckstest?

Hälsningar Sara

Har ngn provat L.I.M. 12

Har inte provat just denna säck, men angående innersäck så finns billiga i bomull, eller ta ett gammalt underlakan, dubbelvik det och sy. Innersäck är alltid att rekommendera eftersom sovsäckar bör tvättas så sällan som möjligt (tappar isoleringsförmåga vid oriktig behandling). Dun är också känsligare mot fukt.
Har själv gått och sneglat på denna säck, vet inte vad du har för erfarenhet av sovsäckar, men min erfarenhet av sovsäckar; det räcker inte med ventilation om du ska använda den vid varmare väder än din lämpliga temperaturfaktor/aktuell temp. och du har lätt för att svettas.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

dal98jmm@mds.mdh.se (Johan M)

Gäst
Inte lim 12 men LIM 5

Hej!

Jag har inte använt LIM 12 men väl LIM 5 som jag just använt 8 nätter i Sarek. Och jag är supernöjd. Jag sakande inte blixlås, men det är synd att säga att det skulle vara någon ventilation uppåt... Min fru köpte Outback #10, och är lika nöjd med den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips