Har någon provat Trapper enmanskajaker?

Hejhej!

Min pojkvän och jag går i kajakköparplaner. Vi är mycket inne på Trapper Dolphin respektive Bonita (Bonitan till mig). Jag undrar om det finns någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av Trapper, väldigt gärna dessa modeller, förstås!

Jag har bara paddlat en heldag, så jag är en högst oerfaren paddlare. Jag vill ha en hyfsat slimmad kajak, eftersom jag slog i mina knogar i kajaksidorna vid varje paddeltag under min hittills enda dag som paddlare. Den får inte vara för rank, men den ska inte heller bli tråkig när jag blir bättre på att paddla. Jag vill främst använda kajaken för lite längre turer, men jag vill kunna trixa lite med den också. Den får alltså inte vara för klumpig.

Jag är också tacksam för tips på andra lämpliga märken och modeller, glasfiber i prisklass absolut max 20 000 kronor.

Tack!

// Magdalena

Dolphin

Då jag bara paddlat den 3dagar i lugnt väder kanske detta svar ej är helt utömmande.
Jag uppfattade den som stabil även vid lutning,höll fart bra(normal snabb).Smart track rodret var kanon bra.Något trång kajak för mig(192cm 92kg).
Lycka till!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips