Har någon erfarenhet av Ortovox merinoprodukter?

Kan någon kommentera produkterna från Ortovox?
http://www.ortovox.com

Det är främst deras produkter gjorda av merinoull som jag är intresserad av.

Dom är nog helt OK! Men Icebreaker och Smartwool är gjorda av en lite finare kvallitet så jag rekomenderar dom istället. Det är också lättare att få tag på dessa varumärkena i Sverige!
Jag använder dessa själv och är mycket nöjd!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Dom är nog helt OK! Men Icebreaker och Smartwool är gjorda av en lite finare kvallitet så jag rekomenderar dom istället. Det är också lättare att få tag på dessa varumärkena i Sverige!

Ullbranchen är mycket hård på bruket av ordet Merionull! Ovanstående inlägg ser jag som ett olycksfall.
Min erfarenhet av bl a Ortovox är att de är väl så bra som andra plagg i merinoull, deras styrka ligger i att de har olika kvaliteter/sticktjocklekar. Jag är övertygad om att du kommer att bli mycket nöjd. Det är mycket lätt att handla inom EU.
//J

Kan någon kommentera produkterna från Ortovox?
http://www.ortovox.com

Det är främst deras produkter gjorda av merinoull som jag är intresserad av.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips