Har någon erfarenhet av Ortovox merinoprodukter?

Kan någon kommentera produkterna från Ortovox?
http://www.ortovox.com

Det är främst deras produkter gjorda av merinoull som jag är intresserad av.

Dom är nog helt OK! Men Icebreaker och Smartwool är gjorda av en lite finare kvallitet så jag rekomenderar dom istället. Det är också lättare att få tag på dessa varumärkena i Sverige!
Jag använder dessa själv och är mycket nöjd!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Dom är nog helt OK! Men Icebreaker och Smartwool är gjorda av en lite finare kvallitet så jag rekomenderar dom istället. Det är också lättare att få tag på dessa varumärkena i Sverige!

Ullbranchen är mycket hård på bruket av ordet Merionull! Ovanstående inlägg ser jag som ett olycksfall.
Min erfarenhet av bl a Ortovox är att de är väl så bra som andra plagg i merinoull, deras styrka ligger i att de har olika kvaliteter/sticktjocklekar. Jag är övertygad om att du kommer att bli mycket nöjd. Det är mycket lätt att handla inom EU.
//J

Kan någon kommentera produkterna från Ortovox?
http://www.ortovox.com

Det är främst deras produkter gjorda av merinoull som jag är intresserad av.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips