Har kopt en mtb i usa. Kan jag ta hem denna?

For example, CO2 cartridges for inflating bicycle tires contain compressed gas and are not permitted as checked or cabin baggage. Some mountain bikes are fitted with struts containing compressed nitrogen gas. These bikes can't be accepted as checked baggage.

Hmm..Som ni kn lasa av oanstaende text sa blev jag lite fundersam over mitt cykelkop. Jag har kopt denna: http://www.performancebike.com/shop/profile.cfm?SKU=25356&subcategory_ID=3050Vad tror ni, far jag ta hem denna cykel? Med tankte pa stotdamparnas innehall. Flyger hem med Air newzeeland och SAS.

Tacksam for svar!

Mvh

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Dessutom

är det normalt ganska många atmosfärers tryck i en normal luftdämpare, så den relativa tryckskillnaden mellan gaffel och omgivning torde inte variera så mycket när gaffeln (cykeln) är flygplanet 10 000 m upp jämfört med när cykeln rullar på marken.

Med däcken är det ju en annan sak.
/Niklas

Flyger du med ett modernt flygplan (alltså inte DC3 eller så) så är lastrummet trycksatt. Samma tryck i lastutrymmet som i kabinen. Att man inte får ha med sig CO2-patroner beror väl på att om den går sönder, så kan det bli en rejäl tryckvåg. Däck och dämpare borde inte utgöra nån fara.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips