Halti DL Hiker någon?

Har ett Halti DL Hiker 2-mans tält som jag köpte på outlet i Malmö förra sommaren för 1200:-
Har varit skitnöjd när jag använt detta sommartid i sydsverige och det känns rikigt gediget för det priset. Finns det någon som testat detta tält på sommarfjället?
Vore intressant att veta om man vågar sig på att använda det i Padjelanta i augusti i sommar.

Det är ju ett 3-säsongstält, håller det bara tätt så skall det inte vara något som helst problem.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
halti dl hiker

Har ett Halti DL Hiker 2-mans tält som jag köpte på outlet i Malmö förra sommaren för 1200:-
Har varit skitnöjd när jag använt detta sommartid i sydsverige och det känns rikigt gediget för det priset. Finns det någon som testat detta tält på sommarfjället?
Vore intressant att veta om man vågar sig på att använda det i Padjelanta i augusti i sommar.

det funkar nog var som helst, det är ju finska grejor o dom brukar kunna sin sak, är själv finne och tänker köpa ett halti dl hiker. är hundra på att du och jag kommer att bli nöjda med våra tält! priset är ju helt rätt, man får fan så mycket tält för pengarna, det kan du vara alldeles lugn för! mvh. koskenkorva

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips