haka-på-cykel?

Hej,
en gång för länge sedan såg jag en barncykel utan framhjul som man hakade bakom en vuxencykel. Detta var i det stora landet i väster (inte Norge). Jag har även sett motsvarande konstruktion här.

Någon som vet mer? Var kan man få tag den? Fungerar det bra? Någon som har en att sälja (inom 4 år)?

mvh,
Patrik
 
xblp; sa:
Hej,
en gång för länge sedan såg jag en barncykel utan framhjul som man hakade bakom en vuxencykel. Detta var i det stora landet i väster (inte Norge). Jag har även sett motsvarande konstruktion här.

Någon som vet mer? Var kan man få tag den? Fungerar det bra? Någon som har en att sälja (inom 4 år)?

mvh,
Patrik

Tjenare,

En sån här? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8390

Sök runt lite på forumet på http://www.happymtb.org Har pratats en del om dem där, har jag för mig.

//Daniel
 
finns hoss duells

Den sortens "cykel" finns i "Duells" Sortiment, som säljs på många cykelaffärer. http://www.duells.se, sök på trailer i cykelsortimentet så kommer den upp!

Jag jobbar på cycle corner i hammarby sjöstad och vet att vi har en leverans tid på cirka 3- 7 arbetsdagar om duells har dom i lager, så detär inte allt för lång väntettid vill säga!
 
Tack pöjkar

Snabbt och bra svar som alltid på Utsidan. Nu gäller det bara att någon om ett antal år vill sälja en begagnad billigt....
Cykla lugnt! Nej förresten kör på för fullt.
/Patrik
 
Jag har en!

Jag har en "påhängscykel". Den är 5 eller 6 växlad. Dock är det endast högsta växeln som gäller om det ska vara något motstånd för grabben.

Jag är mycket nöjd med cykeln. Jag köpte den begagnad av en cykeluthyrare på gotland. Jag cyklar med min 8 årige son. Han var 6 när vi började. Han är för stor för den om 4 år. Frågan är om något syskon kommer använda den. Kanske inte troligt.

Varför vill du ha en?
 
Läste ett reportage i tyska Tour om Michael Rich, Team Gerolsteiner.

På ett foto cyklar han (på en "normal" cykel) med sonen hängandes efter på en sån påhängscykel. Måste vara häftigt när farsgubben drar på i 50 knyck...

/Håkan
 
Okej, jag ska vänta några år

Hmm, inser att mina "inom 4 år" var lite väl optimistiska. Killen är ju bara 3.5 månad. Tanken var att ha det istället för cykelkärra då jag cyklar genom skogen till dagis.

I vilken ålder kan man sätta dem på en haka-på-cykel?

/Patrik
 
4 år kanske?

Min dotter ville naturligtvis prova brorsans cykel. Hon var då 4. Det var väl lite svårt att nå ner till pedaler och att hålla i styret,men det gick.

Nån "våldscykling" tror jag inte på med en 4 åring men väl "promenadcykling". Några långturer är kanske heller inte att tänka på.

När grabben var 6 cyklade vi 4 mil. På slutet somnade han i sadeln, så ekipaget fick ledas!
 
FunTrailersvågern

Hej
Köpte en FunTrailer av hustruns bror när de flyttade till Zurich för några år sedan. Firman som leverera den heter Tvååket och finns i Alingsås. http://www.tvaaket.se.
Sonen började med den när han var 3-4 år och vi cyklade till Älvsjö i våras och då var han 9... Men det var nog sista gången...
Så nu har yngsta sonen tagit över och han lär cykla på den några år till. Ett smart sätt att lära ut trafikvett. Det roligaste jag faktiskt gjort är faktiskt när jag kombinerar cykelkärra och påhängscykel. Se: http://hem.passagen.se/dagl/BILDER/Cykel-k.jpg

Kom igen om två år så blir det troligen aktuellt att sälja påhängscykeln, men inte förr... ;-)

Vänligen/Dag
PS Undrar fortfarande vad Vägverket tycker om min "kärra"... DS
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kebolabbet Förslag på nackstöd för barn i bärstolen Barn och friluftsliv 1
museo12 Förslag på Dagstur Österlen ca 10 km? Barn och friluftsliv 1
Mambora Tips på Tält för familj på 5? Barn och friluftsliv 6
magrod76 Bära 6-åring på rygg vid längre vandring Barn och friluftsliv 20
limitless86 Nya idéer kring blöjor på långvandringen Barn och friluftsliv 15
Askel Tips på tur i Glaskogen Barn och friluftsliv 7
ErikMägi Vandra på Island med små barn? Barn och friluftsliv 5
pal2 Hjälm på 2-åring i skidbacken? Barn och friluftsliv 5
serenade Vill ha tips på fjällvandring med 2 barn?? Barn och friluftsliv 6
bergdahl.olle Cykla på Åland med barn Barn och friluftsliv 0
Klickann Hyra packhäst på barnturen Barn och friluftsliv 6
Concor01 Bohusleden med barn, tips på etapper sökes!! Barn och friluftsliv 2
Cenwyn Upp på Kebnekaise med barn! (Lyxvarianten) Barn och friluftsliv 6
TantBla Barnvänliga aktiviteter i Idre i mitten på maj Barn och friluftsliv 1
Cenwyn Jag och mina döttrar upp på Kebnekaise... Gulp. Barn och friluftsliv 17
jonassthlm Tips på fjäll Barn och friluftsliv 12
Skidgalen Behöver tips för vandring med 1,5 åring på Kanarieöarna. Barn och friluftsliv 4
schis Behöver tips på presenter till ett aktivt par som snart blir föräldrar Barn och friluftsliv 11
fjellkotte Rida på island Barn och friluftsliv 1
Lasse Be Tre generationer på äventyr Barn och friluftsliv 3
jenny_maria Jag blir tokig, hjälp mig med tips på bra bärstol!!! Barn och friluftsliv 46
Listigaräven Chariot CX - tips på suflett? Barn och friluftsliv 1
Maria Durrani Tips/synpunkter på vandring med barn Barn och friluftsliv 3
verlaine Vandra med barn, snabbt upp på fjället Barn och friluftsliv 16
ClaesSu Vill upp på fjället med barnen! Vart? Barn och friluftsliv 10
Torpedon Med barnen i Dolomiterna (även på trekking) Barn och friluftsliv 0
Tony T Med barn på tur- Tips&Trix Barn och friluftsliv 13
Kroppefjäll Tips på fjälltur (skidor) med 7-åring Barn och friluftsliv 5
magda_ Fundrar på fjällen med barnen Barn och friluftsliv 7
Linelle Förslag på tur med 8 åring Barn och friluftsliv 2
camillabacher Bra basecamp - barn på sommer fjällen Barn och friluftsliv 10
Supergoofy Påhängscykel/Tandemtrailer på en MTB Barn och friluftsliv 2
kallehaj På fötterna i skogen? Barn och friluftsliv 12
thureb Familjefjällvecka på vintern Barn och friluftsliv 5
mikp Hjälm på när man cyklar dressin? Barn och friluftsliv 17
giselab Var cykla på minisemester i Göteborgstrakten med barn i cykelvagn?? Barn och friluftsliv 3
annneli ny modell på cykelvagn? Barn och friluftsliv 11
Forz Tips på äventyr i Jämtland eller Skåne med 10-månadersbäbis? Barn och friluftsliv 6
Hs Bobbo Hur ändra höjden på Bergans bärstol? Barn och friluftsliv 0
Crappy Tips på fjälltur Barn och friluftsliv 3
AndreasE Tips på tältplatser i Skåne Barn och friluftsliv 11
annapanna1 Tips på aktivitet med bebis. Barn och friluftsliv 3
ninni1 Vad har de på fötterna? Barn och friluftsliv 13
Sofia Svensson Tips på fjällvandring med 6-åring? Barn och friluftsliv 8
Lassexo Tips på bärbara grillar önskas Barn och friluftsliv 17
Jonas.O Tips på bra barnhjälm... Barn och friluftsliv 2
Mxn Tips på spännande cykelsemester m 9-årig kille önskas! Barn och friluftsliv 16
PFE Fototävlingen på outside Barn och friluftsliv 0
andy_02 Cyklar till dagis på vintern-Uppfinning efterlyses! Barn och friluftsliv 26
magnuslar Paddling med barn i Småland - förslag på tur? Barn och friluftsliv 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.