Haglöfs skor

Hej

Det här tycker jag ser lite oroväckande ut. För jag antar att det här kommer att spricka om jag börjar använda skorna? Man kanske kan fixa det på något sätt?

Bilagor

• HL01.jpg
    HL01.jpg
    42.8 KB · Visningar: 683
  • HL02.jpg
    HL02.jpg
    54.2 KB · Visningar: 686
  • HL04.jpg
    HL04.jpg
    29.3 KB · Visningar: 679
Är skorna helt nya, eller gamla men oanvända? Haglöfs Roc, i någon modell? Roc Legend? Roc Icon?

Lite beroende på det svaret: kontakta först och främst butiken där du köpt dem (om det är en "enkel" reklamation/byte pga måndagsexemplar), om du inte får hjälp där, kontakta Haglöfs (om det är ett större kvalitetsproblem som de kanske vet om och borde hantera).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Är skorna helt nya, eller gamla men oanvända? Haglöfs Roc, i någon modell? Roc Legend? Roc Icon?

Lite beroende på det svaret: kontakta först och främst butiken där du köpt dem (om det är en "enkel" reklamation/byte pga måndagsexemplar), om du inte får hjälp där, kontakta Haglöfs (om det är ett större kvalitetsproblem som de kanske vet om och borde hantera).
Det är ett begagnat par Haglöfs Roc Icon GT. Så tyvärr finns ingen möjlighet att gå till en butik. Möjligen kan Haglöfs hjälpa till med råd. Annars får jag se om jag kan överyga säljaren att skicka tillbaks pengarna. Spricker skorna så är det inte så himla bra.

Har pratat med folk som jobbar med olika typer av skor. Ser dom ut såhär, då är dom förstörda. Det går inte att reparera.

Om du blir sittande med skorna för att säljaren inte tar tillbaka dem så skulle jag prova att blanda ut lite Liquisole med medicinsk bensin och pensla på och försöka arbeta in i sprickorna.
Det blir blankt och kanske inte supersnyggt men troligen kan du använda skorna någon säsong.

Om du blir sittande med skorna för att säljaren inte tar tillbaka dem så skulle jag prova att blanda ut lite Liquisole med medicinsk bensin och pensla på och försöka arbeta in i sprickorna.
Det blir blankt och kanske inte supersnyggt men troligen kan du använda skorna någon säsong.
Kanske kan fungera. Frågat om typ vulklim. Men blev avrådd.

Tror nog att han kommer att välja återbetalning. Även om det kanske tar lite tid. Det kommer att bli andra involverade i det här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips