Haglöfs Orc 35

Jag har haft min Haglöfs Tight Large varje dag, i över sex år nu, och den börjar väl bli lite sliten. När har tittat runt i ryggsäckdjungeln så har jag fatnat lite för Haglöfs Orc 35, så nu undrar jag om någon vet något om denna säck?
Tack på förhand
/Martin

Haglöfs ORC 35

Jag köpte en för bara en månad sen, så jag har inte hunnit testa den så mycket ännu. Men den sitter ruggigt bra på ryggen, i alla fall på min rygg och jag är 189 cm lång. Jag gillar att den har en styv ryggplatta som medger tung last utan att krokna, samtidigt ger den bra ventilation längs ryggen. Den har ett smart fäste för stavar baktill som jag inte sett på någon annan säck tidigare.

Jag har lastat den med ca 10 kg och det klarar den utan problem. En annan bra grej är att insidan är vit eller ljusgrå, så innehållet syns lättare när man börjar gräva i säcken.

På sidorna finns speciella näthållare för vattenflaskor ca 0.5-1.0 liter, samtidigt är säcken förberedd för vätskesystem.

Jag blev helsåld på den så fort jag såg den. Den överträffar Tightsäckarna helt och hållet i mina ögon.

Det som förvånar är att den är så lätt, men samtidigt så stabil. Klart prisvärd!

/RW

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
nudå?

Så här två år senare? är ORC35:an nått att ha.
Pris/vikt kombinationen verkar ju faktiskt rätt förtroendeingivande.

Har den hållt bra?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips