Haglöfs kängor?

Jag har funderat ett tag på att köpa ett par nya kängor eftersom hag tröttnat på mina gamla Lundhags Alaska. Jag har provat en del olika och har fastnat lite för Haglöfs Lupis Q. Men jag vet inget om Haglöfs kängor alls. Är det någon som har testat eller känner nån som vet något?

Ett lyft

ja, jämfört med deras tidigare modeller. Med de var inget mindre än katastrofer.
Från en källa som oftast är sanningsenlig, ryktas det att Höglöfs köpt en fabrik i Norge där de tillverkar sina pjux. Konstruktionen verkar och känns ganska genomtänkt och kan liknas vid andra kängor i samma prisklass, såsom Rockport Zenobia. Rockport har den fördelen att lästen är något bredare och passar i alla fall mina fötter bättre. Haglöfs har på sin sida ett GT-membran, som man kan tycka vara bra. Ur min högst personliga synvinkel kan jag tycka att ett Cambrelle foder inte är särskilt imponerande.
Lupis är nog en bra känga för rätt fötter, på min fötter funkar dom dock inte.

Ha´t gott
Magnus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips