Haglöfs, dålig service!

Hur är servicenivån egentligen på Haglöfs?

Jag har mejlat dem två gånger och frågat vad de menat med "vattentäta" eftersom de inte skriver ut vattenpelare och dylikt. Är det för mycket att begära att få ett svar?

Vad har ni för erfarenheter av mejlkontakt med olika leverantörer?
 
God erfarenhet av Haglöfs

Jag har mejlat Haglöfs en gång, samt ringt dit.
Mejlet besvarades efter några dagar (1 vecka), men då fick jag i stort sett vad jag behövde.
Telefonsamtalet besvarades direkt, och jag fick det jag frågade efter på 2 dagar i brevlådan. :)

Min erfarenhet av Haglöfs är god.
 
Goda erfarenheter!

Det var i och för sig några år sedan nu men jag var i kontakt med haglöfs angående problemet att montera spade på Haglöfs Alaska-säcken jag har. De hade ingen lösning på problemet så jag berättade om mina egna idéer på att sy en spadhållare och undrade om de hade spillbitar av material. Jag fick några dagar senare en stor bit tyg (betydligt större än vad jag kallar spillbit), hålbandstegar, remmar och jag tror även jag fick några spolknappar på posten. Helt gratis! Så jag kunde sy min spadhållarficka helt i originalmaterial.

Det är riktigt bra service tycker jag!

/Andreas
 
Det är nog på gång

crazy; sa:
Jag har mejlat dem två gånger och frågat vad de menat med "vattentäta" eftersom de inte skriver ut vattenpelare och dylikt. Är det för mycket att begära att få ett svar?

Jag tror att din tajmning är dålig.
Min gissning är att Haglöfs info-folk just nu sliter som ett helt zoo med att lägga ut just den typen av info på sin webbplats inför lanseringen av deras vårnyheter. Innehållet växer ju för varje dag.

De prioriterar nog det framför att svara på enskilda frågor som ändå kommer besvaras på webbplatsen, även om man ju tycker att de borde kunna besvara din fråga med ett "det kommer!".
 
lite långsamt, annars bra

då jag mailade om min jacka då sömen under armen sprukigt så fick jag nog svar, det tog några dagar men det beror väl på att de bara har en adress och att de ska från en person till en annan och vidare till en tredje och sedan tillbaka samma väg. men jag har nog varit nöjd.
 
Min erfarenhet efter ca 5 år i friluftsbutik är Haglöfs håller mkt hög service, såväl till kunder som butiker. Något för många andra aktörer att ta efter men till företaget Backcountry equipment i Vårgårda når de inte riktigt men det gör ju ingen annan heller för de är helt enorma!

Mvh Tomas
 
haglöfs

Mailade i förra veckan angående vikt på de nya sovsäckarna, fick svaret dagen efter, starkt jobbat haglöfs, även en fråga till addnature com som jag fick svar på dagen efter. Hans
 
Det verkar som leverantörerna lusläser denna sida. Mindre än en timme efter inlägget så fick jag ett svar. Det måste vara Sprays branvägg. Den har orsakar problem tidigare.

Från: erik.ersson@haglofs.se
Datum: Tue, 2 Mar 2004 15:21:09 +0100
Ämne: SV: Mail from website - http://www.haglofs.se


Hej.

Jag har försökt att svara på ditt tidigare mail men fick det i retur hela tiden, men jag gör ett nytt försök.
Det är ingen av våra Climatic vävar som är vattentät.
Väven kan behandlas med ett vattenvvisande medel men detta görs enbart för att vattnet lättare skall "glida" av materialet.
Någon vattentäthet uppstår inte.
Jag vet inte riktigt vart vi anger att väven skall vara vattentät, men jag beklagar i så fall felet.

Med vänlig hälsning
Haglöfs Scandinavia AB
Erik Ersson
 
Mysteriet tätnar...

crazy; sa:
Mindre än en timme efter inlägget så fick jag ett svar.

"Det är ingen av våra Climatic vävar som är vattentät."

Då kan du svara honom att de nog bör ändra texten som beskriver Climatic Mid 131:

"CLIMATIC MID 131
Ett lätt material med ripstopstruktur. Mjukt och smidigt.
Vind- och vattentätt med mycket god andningsförmåga."
 
Re: Mysteriet tätnar...

Nordesjo; sa:
crazy; sa:
Mindre än en timme efter inlägget så fick jag ett svar.

"Det är ingen av våra Climatic vävar som är vattentät."

Då kan du svara honom att de nog bör ändra texten som beskriver Climatic Mid 131:

"CLIMATIC MID 131
Ett lätt material med ripstopstruktur. Mjukt och smidigt.
Vind- och vattentätt med mycket god andningsförmåga."

Det är självklart redan gjort. Det var ju liksom det det hela handlade om.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.