outdoorexperten.se - dålig service!

Vill berätta om den usla servicen och dåliga uppdateringen som outdoorexperten.se har.

La in en betsällning för en ryggsäck på kampanjpris, den 30 juni. Den 1 juli fick jag ett mail där det stod att beställningen var skickad. Sedan den 2 juli får jag ett mail där de skriver såhär

"Hej Theres,

Din order är annulerad då varan är slut, du är dock välkommen med en ny.

Mvh/Thomas"


Inte en ursäkt ens.

När jag går in och kikar på hemsidan den 3 och 4 juli så ligger ryggsäcken fortfarande på hemsidan med kampanjpriset synligt. På min personliga inloggningssida på deras hemsida står det fortfarande att ordern är skickad.

De borde verkligen uppdatera sin hemsida oftare och ha bättre service!
Jag hoppas ni andra fått bättre bemötande än så!
 
Jag har också upplevt att deras lagerstatus inte alls stämmer. Sen när jag mailade och frågade när mina varor skulle komma påstod de att de skickat ett mail om att de var slut i lager. Vilket de inte hade gjort.

Men till mig bad de om ursäkt iaf :)
 
Jag har cykelavstånd (8-9 km) till Outdoorexperten. Och de flesta gånger jag varit dit så dom inte haft det jag tänkt köpa. Jag upplever att dom kanske har 5-10 % av det som finns på Internetbutiken i lager.

När jag åker till andra butiker som Clas Ohlson och Hjertmans så har dom i regel allt hemma på någon hylla i butiken, som finns i katalogen/på Internet.

Så nu ska det mycket till innan jag åker till Outdoorexperten fler gånger. Även om jag får motion av att cykla, så blir jag bara förbannad av att jag inte på direkten kan köpa det jag tänkt mig.

Påminner lite om när jag 1973 var på restaurang i det forma Östberlin. Allt jag pekade på på matsedeln var tyvärr slut.


Per
 
fel modell

Nu har ryggäscken kommit ändå, men fel modell, har fått herr istället för dam. Och inte ett ord från företaget. Var är deras kommunikation?
 
Undvik

Deras webbutik är väldigt oprofessionell. Som en bluffbutik men utan att de tjänar nåt på det...

Vill du ha någon typ av service eller information om din order (även om den är flera veckor försenad eller produkten till och med har slutat tillverkas) är det tyvärr du som får ta initiativet.

Jag fick till slut vända mig till Friluft.se som över en helg tog hem produkten och skickade till mig. Det var en produkt som på sedvanligt Outoorexperten-vis visades i samtliga färger i samtliga storlek på webbplatsen, men när man försöker beställa den och väntar förgäves i flera veckor på att den ska komma, säger de (efter att man frågat...) att den inte ens finns på lager hos tillverkaren. Men det gjorde den alltså.

Så ser min erfarenhet ut och jag undviker dem framgent.
 
Senast ändrad:
Hej, jag håller inte med.
Fick snabba svar på mailen och jag justerade ordern via ett mail och det var inga problem. Allt var rätt och en leverans på en vecka tycker jag är ok, och beställningen gjordes sista veckan i juni.

/David Ekstrand
 
Håller med

Jag köpte en Lundhags V8 65 liter för 2045 hos outdoorexperten, hittade en likadan på Igor sport för ett lägre pris. När jag ville lämna tillbaka den till outdoorexperten så var jag tvungen att lösa ut den och sen skicka tillbaka den till dom. Nu har jag väntat i snart 2 veckor på mina pengar.
Det tycker jag är skitdåligt, om dom vill att man ska handla hos dom kan dom ju lära sig hur man beter sig mot sina kunder. Kommer aldrig handla där igen.
 
Att du förväntas hämta ut varan beror på två saker, dels så dröjer det några veckor innan posten returnerar outlösta paket och sedan så är det självklart du som ska stå för returfrakten. Däremot så kan man tycka att 14 dagar är länge för att få tillbaka pengarna.
 
Däremot så kan man tycka att 14 dagar är länge för att få tillbaka pengarna.

Distansavtalslagen säger att återbetalningen ska ske inom 30 dagar.

Jag beställde en jacka som tog en evig (det kändes som en evighet) tid att få, 10 dagar. Innan paketet kommit fram till Postens utlämningsställe hade dom hunnit skicka ut kampanjmail med prissänking på samma jacka med 358 kr.

Efter klagomål fick jag rabattkod på 10% för nästa köp. Jag tror inte det blir nåt mer.
 
Jag har också extremt dåliga erfarenheter av Outdoorexperten!

Beställde en pulsklocka av dem, av märket Garmin. Det dröjde en månad till klockan kom trots att det stod att de hade den så fanns den uppenbarligen inte i lager, vilket inte var så konstigt eftersom den egentligen inte kommit ut på marknaden!

Sen fungerade inte fotsensorn och då ville de inte ta i ärendet utan hänvisade till Garmin. Garmin säger att det är återförsäljarens ansvar (vilket det faktiskt också är) att ersätta mig.

Krävde enl lag att få häva köpet hos outdoorexperten men de vägrar. Och nu vill de att jag slutar maila dem ang detta, eller åtminstone kan man läsa det mellan raderna i senaste meddelandet, senaste mailet jag skickade var ang vilka rättigheter jag har som kund att häva köpet enl konsumentlagen och svaret jag fick var;

"Hej,

Jag hoppas nu att detta blir det sista mailet i detta ärende:

Vi har bifogat dig info gällande din vara och servicehantering. Garmin har nu rätten på sin sida att korrigera felet.

Mvh/Thomas"

Hade en kort telefonkontakt också med samma person som jag mailat och han var väldigt otrevlig förutom att han pratade om saker som inte ens var relevanta i sammanhanget!

Kommer aldrig att handla där igen!! Kommer aldrig heller att rekommendera dem till någon!

Fick dock en kompensation på 250kr för att produkten var så sen, men jag undrar om de kommer lura mig på pengarna också....har inte sett de pengarna tillbaka på kontot än...
 
Jag köpte en Petzl E-lite hos dom och när jag började pilla på den så märkte jag att det var lite glapp i kontakten. Jag mailade outdoorexperten om mitt problem och dom hänvisade till Petzl...

Så jag blev sur och glömde bort mitt problem men läste precis att jag har 10års garanti så jag får väl kontakta dom igen.
 
Jag tipsade dem om att de får dålig kritik här så de känner till det och kan göra åtgärda saken. Jag gör själv ofta en koll på nätet och kör på "ingen rök utan eld"-metoden när jag väljer butiker. Har näthandlat både hos Getout och Skövde Natur och det funkade prickfritt (både telefon- och mailkontakt gick smidigt vid båda köpen).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.