haglöfs alaska angående storlek

Oops, såg nu att det var en Grönland, inte en Alaska. Men iofs så är ju ramen densamma, och det är ju min ram som sprickorna sitter i, så hör av dig ändå. Jag är möjligen intresserad av ramen och bäroken...

Synd att det inte går att editera/ta bort/lägga till på ett inlägg (som ännu inte fått några efterföljande inlägg) när det gått för lång tid...

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
"Hittade en gammal postorderkatalog i källaren, när jag letade efter annat...

Så här skrevs det i produkt beskrivningen då...

Medium; Personlängd 170 - 185 cm

Large: Personlängd 185 - 200 cm

Bifogar en bild från postorderkatalogen "FriluftsBolaget" katalog Vår & Sommar -99"

Aha! Det var därför jag aldrig blev kompis med min Grönlandssäck. Kommer ihåg att när jag fick den blev jag informerad om att brytpunkten låg mellan M och L vid 175 cm och jag med mina 177 cm valde den större.
Den finns kvar fortfarande så är någon intresserad så är det bara att höra av sig. Axelremmarna är utbytta mot bärok i läder. /Lasse Å

Jag har oxå storlek L, och jag ska enligt Haglöfs ha storleken M, men L sitter som en SMÄCK på mig! Köpte min -86 :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips