Hängmatta: enkelt undertäcke för sommarbruk

Isoleringsbehovet neråt är lika stort som isoleringsbehovet uppåt och åt sidorna. Formen på underquilten är lite speciell tätt på hängmattan men inte så att tjockleken påverkas- Jag gjorde min av dubbel quiltat fodertyg, och hamnade rätt tämligen ombående- varje lager har ett t på en tum ca.

I Hälsingland sover jag i hängmatta ibland om somrarna. Ett vanligt liggunderlag brukar räcka, men ett par ”vingar” i axelhöjd saknar jag, för axlarna tenderar att bli kalla när mattan smiter åt runt dem. Den som är mindre lat än jag kan nog fixa det med några bitar cellplast och lite silvertejp.

Äntligen någon (Nermander) som knåpat ihop ett undertäcke själv! Jag har väntat på det. Har själv funderat i samma banor men inte kommit till skott ännu. Kan du visa bild?

Oj, den där har jag inte mekat med på ett par år tror jag, det var svårt att få den att sitta bra, jag tänkte nog lite fel när jag klippte till den. Den ser rent ut sagt för jävlig ut, vitt täcke och vita resårer under den gröna hängmattan:)

Oj, den där har jag inte mekat med på ett par år tror jag, det var svårt att få den att sitta bra, jag tänkte nog lite fel när jag klippte till den. Den ser rent ut sagt för jävlig ut, vitt täcke och vita resårer under den gröna hängmattan:)
Fast det ser du ju inte när du sover. Och alla andra som eventuellt är i närheten är väl där för att njuta av naturen, inte av hur du har bäddat. 😏

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips