Great Trango - Pakistan

Hatten av för spacemonkey.
Det måste krävas en hel del att åka dit och klättra själv, att inte ge upp, byta objekt och genomföra ännu en klättring med nya partners på ett så pass seriöst berg som Nameless Tower. Otroligt starkt.
Hej!

Nja det vet jag inte, men om man omfattar Karakorum som en del av Himalaya, så vandras det en hel del i dessa fjäll. Som sagt, kul att det också klättras!

Med vänliga hälsningar

Kaj

Håller fullständigt med dig.
Trodde även att du räknar in de som åker till 8000m-topparna och går normalvägen till "vandrarna", vilket jag också tycker man ska göra :)


OT
Det går väl för övrigt också en del vandringsturer upp på Baltoro, t ex till Concordia. Ialla fall var det så förr i tiden men med den politiska situationen numera så vet jag inte.
 
Hittade den här tråden nu när forumet omorganiserats lite! Kul att läsa, kan nu också nämna att jag fick utmärkelsen "Årets Äventyrare" för den här resan 2015, det var skoj att få lite uppmärksamhet kring Big Wall klättring och vad det handlar om (inte bara Everest och andra "vandringstoppar") som brukligt är... Kaj (kajkalajkan här på forumet) har också en podcast som heter Säkring Klar, där berättar jag lite mer om Pakistan äventyren för de som är intresserade.

peaceIMG_3125.jpg
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...