GPS, vad ska jag köpa?

MikeMike

Avslutat
Vilken GPS ska jag köpa. Jag kommer att använda den när jag paddlar, vandrar och som reserv GPS när jag seglar.

//Micke

Trots avsaknaden av WAAS/EGNOS så tycker jag fortfarande att en Garmin GPS 12/12XL ger mycket för pengarna.
Varför? jo för den enkla hanteringen och att du har en skärmbild som ger dig all nav-info du behöver på samma ställe, slipper växla som på t ex eTREX som för övrigt är trevliga modeller.

Skillnaderna mellan 12 & 12XL är spänningsmatnigen och XL har anslutning för extern antenn.

Desa brukar man kunna hitta för rimliga pengar begagnade på t ex http://www.blocket.se

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Beror på vad du vill ha ehh. Vill du kunna ladda kartor i den, är det viktigt med många spårpunkter, kanske elektronisk kompass, barometer, vikt, pris osv.

Själv har jag en Garmin 12 och det borde, som nån före mig skrev, gå att få tag i en prisvärd beganad. Det är säkert många som vill byta upp sig, däribland jag men jag vet ännu inte till vad.

/ola

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.