GPS, vad ska jag köpa?

Vilken GPS ska jag köpa. Jag kommer att använda den när jag paddlar, vandrar och som reserv GPS när jag seglar.

//Micke

Trots avsaknaden av WAAS/EGNOS så tycker jag fortfarande att en Garmin GPS 12/12XL ger mycket för pengarna.
Varför? jo för den enkla hanteringen och att du har en skärmbild som ger dig all nav-info du behöver på samma ställe, slipper växla som på t ex eTREX som för övrigt är trevliga modeller.

Skillnaderna mellan 12 & 12XL är spänningsmatnigen och XL har anslutning för extern antenn.

Desa brukar man kunna hitta för rimliga pengar begagnade på t ex http://www.blocket.se

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Beror på vad du vill ha ehh. Vill du kunna ladda kartor i den, är det viktigt med många spårpunkter, kanske elektronisk kompass, barometer, vikt, pris osv.

Själv har jag en Garmin 12 och det borde, som nån före mig skrev, gå att få tag i en prisvärd beganad. Det är säkert många som vill byta upp sig, däribland jag men jag vet ännu inte till vad.

/ola

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips