Gore-tex i kängor - "fälttest"

Re: Re: kängor

nermander; sa:
Kallar du Volvo för "det-ska-funka"? De som enligt nån tysk statistik är de bilar som har mest problem? :)

man kan ju stirra sig blind på statestik från de en massa obskyra källor... Jag brukar titta på vad yrkesfolk väljer, varför är Mercedes och Volvo överrepresenterade på Taxi-sidan? Varför väljer veterinärer ofta WW Passat eller Subaru?

offtopic: bilars driftsäkerhet Re: Re: Re: kängor

FJS90/91; sa:
nermander; sa:
Kallar du Volvo för "det-ska-funka"? De som enligt nån tysk statistik är de bilar som har mest problem? :)

man kan ju stirra sig blind på statestik från de en massa obskyra källor... Jag brukar titta på vad yrkesfolk väljer, varför är Mercedes och Volvo överrepresenterade på Taxi-sidan? Varför väljer veterinärer ofta WW Passat eller Subaru?

Jag tror taxiförare väljer utefter betydilgt fler kriterier än bara driftsäkerhet t ex inköpspris, bränsleekonomi, åkkomfort för passagerare, lastutrymme.

/Patrik, som kör BMW

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tillbaka till sko-diskussionen, det måste väl vara bättre med membran-skor (typ g-tex) än traditionella skin-kängor i blötväder. Det är åtm. den uppfattningen jag fått, då g-tex kängor ät 100% vattentäta.

// johan

Re: offtopic: bilars driftsäkerhet Re: Re: Re: kängor

tango; sa:
Jag tror taxiförare väljer utefter betydilgt fler kriterier än bara driftsäkerhet t ex inköpspris, bränsleekonomi, åkkomfort för passagerare, lastutrymme.

/Patrik, som kör BMW

DOH!! öööhhh... någon som påstod något annat?

(undrar varför dom aldrig kör BMW, dom e inte dyrare en Mercorna)

da_flower; sa:
Tillbaka till sko-diskussionen, det måste väl vara bättre med membran-skor (typ g-tex) än traditionella skin-kängor i blötväder. Det är åtm. den uppfattningen jag fått, då g-tex kängor ät 100% vattentäta.

// johan

Tyvärr så slits membranen ner och det kommer förr eller senare att bli läckage och då är man tillbaka till skovaxet igen, jag har själv haft det mesta från boreal utan membran, Lundhagare till Meindel med membran... Jag tror det e viktigare att titta på vad, var när och hur en känga skall användas än att stirra sig blind på membranen funktion eller icke-funktion..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips