Go Sports

Är det någon som vet någonting om Go Sports tält? , de verkar ju vara "väldigt" prisvärda för att vara ett tre säsongers . Har nyss köpt ett oherhört rymligt 4 manna tunnel,med en enorm absid 165*240,liggyta 240*240 vikt 4500g. hur pass tåligt är det? Har varit ute en hel del i sommar med det och det verkar hålla måttet (inga hårda vindar men en del regn). Vågar man förlänga säsongen med det!!?? Det är en klassiskt uppbyggd tunnelkonsstruktion med 6 stormlinor och en belagd nylonväv som är god för 1500mm vatten pelare (går det att göra något åt?)
 
Go-sport passar bäst i trädgården

Friluftsfrämjandet testade ett Go-sporttält, som annonserades som ett fjälltält, för ett par år sedan.


Allting var dåligt på tältet. Sömmarna öppnade sig, golvet läckte, stängerna (glasfiber) passade dåligt i kanalerna och satt inte ihop. Tältet gick dessutom inte att sätta upp ordentligt, ytter och innertält låg emot varandra hur man än sträckte. Linor och pinnar var av sämsta tänkbara kvalitet. Ingen av testarna vågade ta med sig tältet på en skarp test i fjällen.


Ingen höjdare alltså, men det kan ju tänkas att de skärpt till sig.


Rent generellt hänger pris och kvalitet ganska väl ihop när det gäller tält. Om något är väldigt billigt, så är det många kvalitetskrav som fått stryka på foten.


Återkom gärna med en recension av ditt tält, så får vi andra veta hur det fungerade.


mvh
Ulf
 
Go Sports är ej lika bra som Keron/Hillebergs

Jo de måste skärpt till sig när det gäller sömmar och golv ,jag tycker de håller måttet(tätt)...däremot håller jag med dig om linorna och i synnerhet pinnarna ..helt värdelösa ! Jag ersatte dessa direkt med pinnar (v-profil) från mitt äldre tält som tyvärr har gjort sitt. Och jag kan hålla med dig om att det lite svårt att hålla inner och ytter tält isär, men det går lösa med bra ideer(bättre linor , pinnar av bra kvalitet ,använd inte öppningen på sidan,sätt upp tältet med absiden mot vindriktningen,justera linorna ofta)och då är det inga problem . Det här tältet uppfyller de krav man kan förvänta sig av de pengar man lägger ut. Jag menar att det finnes inte så många tält att välja på i skiktet mellan Hillebergs,Haglöfs,Helsport,Fjällräven ,(Berguven)och de som är så billiga att man inte ens bryr sig.Det här tältet ligger prisklassen under Berguven men jag tror det är bättre eller minst lika bra (eller dåligt!)som det. Jag har legat ute en del med mitt tält i sommar: södra Dalarna ,Västmanland,Sörmland,Sthlms skärgård men jag skulle tänka mig för innan jag drar upp till till fjällen med detta .....Bosse
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.