Gena mellan Herrklumpen och Fruntimmersklumpen

Hej,

Sitter och planerar vinterns skidtur och funderar på om det vid god väderlek är möjligt att gena mellan Fruntimmersklumpen och Herrklumpen och sedan ansluta till vinterleden vid den sydöstra hörnet av Långtjärn igen? Jag har tagit den genvägen flertalet gånger sommartid men jag är tämligen okunnig när det gäller laviner och liknande vilket gör att jag inte vet hur lämpligt det är att gena så på vintern. Givetvis kommer jag att rådgöra med den otroligt trevliga personalen på Sylstationen innan jag sticker iväg på morgonen men tänker att det kan vara kul att redan nu innan på planeringsstadiet veta om det är möjligt eller inte.


Hälsn
 
Jag tänker inte komma med nån åsikt i sakfrågan. Tänk om du får svar från "det är lugna gatan" till "det är fullständigt livsfarligt". Hur ska du kunna ta ställning till vad somär trovärdigt? Om du nu funderar att gå lite egna vägar på vintern så läs in dig på lite grundläggande lavinkunskap. Genom att följa de mest basala råden om försiktighet så kan du undvika att utsätta dig för lavinfara, eller du kan bestämma den risknivå du är beredd att acceptera. God tur!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TFTF Pulka eller ryggsäck mellan stugor? Turskidåkning 10
Jackiie Tältplats mellan Fossbakken och Narvik? Turskidåkning 0
diwic I skogen mellan stugor? Turskidåkning 15
AndersSupertramp Kryssmarkering finns det mellan Allesjaure och Unna Allakas Turskidåkning 3
Jackiie Turskidor mellan städer (Västerås-Uppsala)? Turskidåkning 4
Glännman Tips på turskidetur mellan stugor påsken 2017 Turskidåkning 4
thureb April och maj mellan Nikkaluokta och Katterat Turskidåkning 3
Promenad Skillnad mellan längdpjäxa och turpjäxa? Turskidåkning 8
Gly Upphittat, Solglasögon mellan Abiskojaure och Alesjoure 2013-03-03 Turskidåkning 0
sofiah Tips önskas! Tur/längdskidor i närheten av E20 mellan Gbg och Laxå? Turskidåkning 2
StellanK Kite med tuskidor mellan Abisko - Keb Turskidåkning 6
Spinspider Skidtur mellan stugor vid nyår? Turskidåkning 3
paugusts Flacka spår mellan Gbg-Borås-Alingsås? Turskidåkning 1
Silverfox Snötillgång mellan Abisko - Nikka Turskidåkning 6
Charlotte_LL Avstånd mellan STFs stugor? Turskidåkning 7
tjolanta Tur mellan Ritsem och Kebnekaise Turskidåkning 2
japp Led mellan Storlien och Hemavan? Turskidåkning 5
Grinchen Vildmarksleden mellan Skatås Hindås Turskidåkning 1
rannug Förslag till tur mellan jul och nyår? Turskidåkning 0
Silverfox Klassiskt mellan Abisko & Keb Turskidåkning 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.