Garantier på flugspön?

Klaga på butiken

Jag tycker du skulle stått på dig bättre mot butiken. Det är deras förbannade skyldighet att fixa det. Du betalade ju lite mer än 10 kronor för spöt om vi säger så...

Peppe

Jag...

skulle kolla dels med konsumentombudsmannen om han/hon inte skulle kunna hjälpa till, sen så tycker jag som Peppe, försök att klargöra för affären att dina fiskekompisar inte har behövt gå igenom det du har, samt att du faktiskt har gjort en (relativt) avsevärd investering och inte hade trott att det skulle vara du som är den som skall utföra all service.

Funkar inte det så kan du ju alltid råka nämna affärens namn här på forumet...;)

/Anders B

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jo, ...

Det är bra råd jag får.
Men, det finns alltid ett men...

Affären har bytt ägarstruktur vilket gör att de inte har några juridiska krav på sig att överta de tidigare ägarnas åtaganden. De för inte längre T&T så jag är SOL(Inte "Smiling Out Loud" förkortningen)...

Eftersom jag inte har en "No Questions" garanti så är det egentligen inte ett Garantiärende utan ett service ärende.

KO. är förmodligen inte mindre arbete att ta tag i för att få rätt.

Men, nej, jag handlar inte längre där(För er som bor i Uppsala så kan jag säga att jag kan bli tvungen snart eftersom den andra butiken har upphört ;-).

Jag anser att oavsett ägare och agenturer så är det affären som borde ta sitt ansvar, eftersom man övertar en kundkrets med en inarbetad affär. Men, jag tog den, som jag trodde då, enkla vägen och skickade spöt raka vägen.

I efterhand var det kanske inte så smart.

Det är lite surt eftersom jag egentligen är lite sugen på ett 4-delat Horizon nu, men jag drar mig för att köpa det eftersom det verkar struligt med garantierna och jag egenligen inte vill gynna ett företag som inte tar hand om sina kunder bättre, men de gör så härliga spön... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips