Hej,
Jag har hängt runt forumet utan konto och lärt mig mycket. Jag gillar gamla prylar och hade mycket nöje av Haglöfskatalogerna som en användare (Henning) här på forumet sparade på egen dropbox när de dök upp på en japansk hemsida. Nu ville jag ge tillbaka lite. Nyss såldes två kataloger från Fjällräven på Tradera som jag inte vann, men säljaren var vänlig nog att göra sig besväret och scanna allting med vetskapen om att det kunde komma fler till gagn. Jag erbjöd mig att hjälpa till med spridning. De är sparade på archive.org som jag förstår ska vara en väldigt beständig lösning, så förhoppningsvis finns de kvar bra länge! Det går att ladda ned filerna, se till höger på websidan. Jag passade också på att lägga upp Haglöfskatalogerna som redan finns på Dropbox på archive.org för extra beständighet. Jaja, märks det att jag jobbat inom IT-branschen förr?
Mycket nöje med läsningen! Jag har redan haft nytta av dem för att bestämma modeller.
Fjällräven katalog 1978 + prislista (60 sidor):
Fjällräven vinterkatalog 1976-1977 + prislista (17 sidor):
Haglöfs katalog 1982:
Haglöfs katalog 1984 (inkl. 1983?):
Haglöfs katalog 1989:
Ps: Den som sitter på andra kataloger från återförsäljare eller tillverkare: fundera på att lägga upp dem! Scannat är så klart bäst, men hyfsade mobilfoton duger gott. Jag kan hjälpa till med uppladdning på arkivbeständig plats. Det glädjer många!
Jag har hängt runt forumet utan konto och lärt mig mycket. Jag gillar gamla prylar och hade mycket nöje av Haglöfskatalogerna som en användare (Henning) här på forumet sparade på egen dropbox när de dök upp på en japansk hemsida. Nu ville jag ge tillbaka lite. Nyss såldes två kataloger från Fjällräven på Tradera som jag inte vann, men säljaren var vänlig nog att göra sig besväret och scanna allting med vetskapen om att det kunde komma fler till gagn. Jag erbjöd mig att hjälpa till med spridning. De är sparade på archive.org som jag förstår ska vara en väldigt beständig lösning, så förhoppningsvis finns de kvar bra länge! Det går att ladda ned filerna, se till höger på websidan. Jag passade också på att lägga upp Haglöfskatalogerna som redan finns på Dropbox på archive.org för extra beständighet. Jaja, märks det att jag jobbat inom IT-branschen förr?
Mycket nöje med läsningen! Jag har redan haft nytta av dem för att bestämma modeller.
Fjällräven katalog 1978 + prislista (60 sidor):
Fjällräven Katalog 1978 : Fjällräven : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Fjällrävens 1978 catalog featuring tents, backpacks, clothing, and other outdoor gear. Complete with pricelist in Swedish kronor.
archive.org
Fjällräven vinterkatalog 1976-1977 + prislista (17 sidor):
Fjällraven Katalog Vinter 1976-1977 : Fjällräven : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Fjällrävens winter catalogue 1976-1977 featuring winter outdoor gear. Complete with price list in Swedish kronor.
archive.org
Haglöfs katalog 1982:
Haglöfs 1982 katalog : Haglöfs : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Haglöfs 1982 catalogue featuring tents, backpacks, and other outdoor gear.
archive.org
Haglöfs katalog 1984 (inkl. 1983?):
Haglöfs 1984 : Haglöfs : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Haglöfs 1984 catalogue featuring tents, backpacks, and other outdoor gear.
archive.org
Haglöfs katalog 1989:
Haglöfs 1989 katalog : Haglöfs : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Haglöfs 1989 catalogue featuring tents, backpacks, and other outdoor gear.
archive.org
Ps: Den som sitter på andra kataloger från återförsäljare eller tillverkare: fundera på att lägga upp dem! Scannat är så klart bäst, men hyfsade mobilfoton duger gott. Jag kan hjälpa till med uppladdning på arkivbeständig plats. Det glädjer många!
Senast ändrad: