Fugawi krånglar

Tidigare hade jag Fugawi 3,0,3,121 installerad i min dator med Windows 98. Nu har jag en ny dator med Windows XP, Home Edition som jag har installerat samma Fugawiprogram i med svensk uppdatering. Detta fungerade bra i Widows 98. Nu när jag har skannat in kartan (ekonomiska kartan 1:20000) och kalibrerat, blir positionerna fel. Dessutom kan jag inte lägga in waypoints eller rita in tracks eller routes. Däremot fungerar det på Röda kartan som jag också installerat.
Jag använder mig av Swidish Grid och RT 90. Vad har gått snett?När jag skannar,vart ska jag skicka kartan i "HP Foto&bilduppbyggnad"? Har någon några förslag så tar jag tacksamt emot dem!
Tack på förhand
Magnus

Kontrollera din kalibrering

Ta fram din karta som du skannat och kontrollera dina kalibreringar. Allt tyder på att du har misslyckats med din kalibrering.
Kalibrerar du med Swedish grid skall du ha sju siffor för x koordinat och sju siffror för y koordinat.
Lägg också märke till att ordningen på koordinaterna är omvänd i Swedish grid jämfört med Lat/Long.

Mvh
Göran

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips