Friluftsliv i Nkpg

Hej,
jag är ny på sidan och i sammanhanget men önskar komma i kontakt med andra glada amatörer (eller proffs) som vill ge sig ut på kortare och längre strapatser för att tex vandra eller paddla!

Är det någon som känner till något forum för sådant, eller är det här en bra plats!?

Det finns en Vild! är en friluftsförening vid Linköpings universitet, den består faktiskt mest av alumner nuförtiden och ett antal av dessa bor i Norrköping, det är bara att ta kontakt med dem och hänga på.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
De flesta är är rätt vana vid friluftsliv, tre av dessa var med i reportage i Utemagasinet nr 3 i år om jag inte minns fel. Men det brukar nästan alltid finnas med någon som är rätt ny, de lägger aktiviteterna på en nivå som passar alla.

Jag pluggade på LiU för något år sedan och va på något infomöte med Vild!. Det va en trevligt samling folk och dom ger sig ut på aktiviteter som passar. Det är inga problem att som nybörjare följa med på det allra mesta dom gör.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips