• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

friluftskompis i Göteborg

Har för mig att jag läst att det ska finnas en mailinglista för friluftsfolk i Göteborg, men hittar den inte...

Jag skulle vilja hitta nya kompisar att vara ute i skogen, på sjön och på cykelvägar med. Finns ni här?
 
En del finns iallafall här.
Den enda mailinglista jag känner till är nog havskajaklistan på Yahoo groups.

*insåg precis att det kanske finns en mailinglista för tjejer som jag inte får vara med på* ;)

[Ändrat av haskell 2004-03-18 kl 09:03]
 
Jag vill med!

Det är på tok för många soffpotatisar i min kompiskrets så jag vill gärna ha någon/några att promenera, cykla och segla med.

/Linda
 
kontakt!

Glömde lite väsentlig info:

Killar som tjejer välkomna att höra av sig...
nås säkrast på ulrika_linge hotmail.com

förslag på aktiviteter:
vandra, segla, cykla, springa, laga mat på MSR, sova ute, paddla, klättra i berg, klättra i träd, plocka svamp, plocka blommor, åka skridskor&skidor (nästa säsong,

...om man inte råkar ha mer kulturella intressen ;-)
 
ulrikalinge; sa:
Har för mig att jag läst att det ska finnas en mailinglista för friluftsfolk i Göteborg, men hittar den inte...

Jag skulle vilja hitta nya kompisar att vara ute i skogen, på sjön och på cykelvägar med. Finns ni här?

Hej,
Det finns en lista på Yahoo groups som heter "Friluft Göteborg" eller nåt liknande (Sök bland gamla trådar). Den är ganska inaktiv för tillfället men jag tror det kommer hända någonting snart...

/M
 
Hej Ulrika,

Din mailadress verkar inte riktigt fungera.
Jag hänger gärna på, om du vill hör av dig till mig på
linda.ottosson@bredband.net
 
Hej!
Jag har varit ute några gånger med folk från listan på yahoo och det var trevligt men det har varit väldigt tyst därifrån länge nu. Jag har inte varit sådär väldigt aktiv själv får jag ju erkänna... Men jag hänger gärna med ut!! Bara svårt att få till planeringen.
 
Friluftsturer

Hej!
Det finns en mejllista för friluftsturer som grundar sig på spontana- och planerade kajak- eller fjällturer, eller både och? Även en 6 år gammal fungerade "outdoorsamling" som undertecknad initierat vars hemsida är http://hem.passagen.se/outdoor2/

Här friluftslistan (även här med undertecknad som initiativtagare. 3 år gammal lista!):
Kajakturerna äger rum bland annat utmed västkusten, ostkusten, i Stockholms- och Ålands skärgård, insjöpaddling, och i mindre skala så förekommer även vinterpaddling.
Fjällturerna som undertecknad i första hand kommer att initiera är höstvandringar, företrädesvis i Jotunheimen och Rondane. Men även i de svenska fjällen. Jag uppskattar de färgsprakande höstfärgerna när de är som bäst, och den höga klara luften! (Fjälltur till Jotunheimen anordnas 6 – 12 september 2004, intresseanmälan snarast möjligt till undertecknad!)

Grundkonceptet bygger på e-postinbjudan, och att var och en på listan kan initiera en tur genom att använda funktionen ”svara alla”, eller mejla till undertecknad! Att initiera en kajaktur, eller fjällvandring innebär inte att man måste ta på sig ledarrollen! Tanken är att med upptäckarglädje och i demokratisk anda genomföra en friluftstur under trivsamma former. Man hjälps åt att lösa dom eventuella problem som kan uppstå under ”resans” gång! Mycket bygger självfallet på att man är en självgående friluftsmänniska och respekterar demokratins spelregler. Svårare än så ska det inte vara! ”Mejllistan” är inte föreningsansluten, och det förekommer ingen medlemsavgift. Du deltar alltid på egen risk och du ansvarar alltid för din egen säkerhet. Vilket är viktigt att komma ihåg!

Fördelen med ”kontaktnätet”, (vilket man mycket väl kan kalla det för) som jag ser det, de små smidiga grupperna, som snabbt leder till konkreta beslut. Och nämnas kan, att den här listan har funnits i ca 3 år, men då enbart för kajakturer. Vi har aldrig varit mer än sex stycken på någon tur ( jo, en var vi 8 stycken). Snittet ligger någonstans mellan 3 – 4 stycken. Oftast är jag ensam, men jag har inget emot sällskap med jämna mellanrum.

Tycker du detta låter intressant, ja, då är det bara att mejla till undertecknad!
Känn dig välkommen på mejllistan, ”friluftsturer” önskar…

Inge Bäckström
ingeback@comhem.se
Göteborg 2004-06-06
 
Vrför krångla till det och ordna med grupper datum o.s.v. Varför inte bara utnyttja mailinglistorna som kusnkapsskälla, dela med av våra smultronställen, leder som är värda att gå.
Men är det någon som har något roligt på programmet så hänger jag gärna på om jag är ledig, kanske det kan bli en chans att dela med sig av våra kunskaper om naturen och friluftslivet.
 
Hej!

Är nyfiken på om du har fått ihop ett gäng att frilufsa med?
Jag har bott i Göteborg i ca 2 år men inte lyckats bygga upp ett umgänge med friluftsintresserade, så finns det några att haka på så kan det vara av intresse - beroende på typ av aktivitet.

Ha det gott!!
//Linda
 
Jodå!

Jodå, hon har lyckats "lura" med några av oss andra på turer. Jag känner till åtminstone två turer hittills - en dagstursvandring på Bohusleden och en kvällsvandring längs Säveån. Några av oss var även ute och paddlade under Kristi Himmelsfärdshelgen men det initierades på havskajakmaillistan (http://groups.yahoo.com/group/havskajak/).
Under sommaren så har det väl varit litet sämre ställt med samordningen då många varit upptagna med mycket annat. Det lär dock hända något i augusti om jag förstod saken rätt så det bästa är väl om du skickar iväg ett mail.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Linköping Friluftskompis Linköping Tjejforum 1
Skogvölva Friluftskompis Malmöområdet? Tjejforum 4
Liiiisette23 Friluftskompis :) Tjejforum 6
HannaD friluftskompis - gästrikland Tjejforum 3
Skogsnette Söker friluftskompis, gärna med barn (inget måste) Tjejforum 1
Jennygirl Friluftskompis i Åretrakten! Tjejforum 0
CarolinaS Vill ha en friluftskompis i Skåne... Tjejforum 2
avslutad150115 Friluftsliv i Göteborg (facebookgrupp) Tjejforum 0
A W Par i Göteborg Tjejforum 2
A W Vänner i Göteborg Tjejforum 17
träningsmamma Söker cykelpartner och tältkompis i Göteborg Tjejforum 0
Mians Träningsvänner sökes i Göteborg Tjejforum 16
rednose Söker normala vänner i Göteborg! ;-) Tjejforum 5
Light Söker nya vänner i Göteborg Tjejforum 12
Elin- Paddling/Cykel/Löpar kompis i Göteborg sökes Tjejforum 5
Elisabeth86 Träningskompis Göteborg Tjejforum 1
avslutad180423 Aktivitet kompisar i Göteborg Tjejforum 17
Åsa73 Aktivitetskompisar i Göteborg Tjejforum 9
Jojo73 Kajak- & klätterpolare sökes i Göteborg - Nybörjare Tjejforum 20
amelie.kjellstenius Klassikern Göteborg Tjejforum 4
lisa_gbg Föräldralediga i Göteborg? Tjejforum 3
anna-r Klätter / Multisportsvänner i GÖTEBORG! Tjejforum 10
iquela träningskompis göteborg sökes! Tjejforum 2
sofia wahlman Klätterträff fredag 30 sep. i Göteborg Tjejforum 0
sofia wahlman Klätter kompis i Göteborg Tjejforum 0
jessie Ninja - tjejklätterprojekt i Göteborg Tjejforum 1
Anna Ellström Vänner för hikingturer kring Göteborg sökes! Tjejforum 27
HannaSw Sportkompisar i Göteborg!!! Tjejforum 2
Vandring från Göteborg Tjejforum 6
lottilott beachvolleyboll i göteborg! Tjejforum 2
pajaflow windsurfing i göteborg Tjejforum 3
Teresa Träningskompis i Göteborg sökes Tjejforum 0
liz1 Äventyr I Göteborg Tjejforum 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.