Friluftskartan pro

Hej.
Jag har nyligen lagt in Fripro i min dator. Har också tankat över den till minneskortet i min nyinköpta e-trex legend HCX. När jag nu försöker öppna kartan i datorn så går inte detta utan att den frågar efter cd-skivan, vilket den inte gjorde innan jag tankade över till gps:en.. Kan jag installera om programmet på datorn med samma koder eller vad göra? Tacksam om någon vet vad som hänt och kan hjälpa till.

Hej.
Jag har nyligen lagt in Fripro i min dator. Har också tankat över den till minneskortet i min nyinköpta e-trex legend HCX. När jag nu försöker öppna kartan i datorn så går inte detta utan att den frågar efter cd-skivan, vilket den inte gjorde innan jag tankade över till gps:en.. Kan jag installera om programmet på datorn med samma koder eller vad göra? Tacksam om någon vet vad som hänt och kan hjälpa till.
När jag senast installerade FriPro till en dator så fick jag vid installationen möjlighet att välja mellan:
1 Fullständig Installation (Kräver ingen Cd skiva i fortsättningen!)
2 Mindre Inastallation(Tar mindre minnesplats på datorn men kräver att CDskivan sitter i datorn när du tittar på kartan!)

På din beskrivning verkar det som att du har installerat enligt altenativ 2. I så fall bör du kunna göra om installationen med samma koder, men var noga med att välja installationtionsalternativ 1 ovan.

Att det eventuellt skulle hänga samman med nedladdningen av FriPro kartan till din Etrex Legend verkar för mig obegripligt, men man vet ju aldrig?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips