Friluftsbyxor korta ben

Hej!

Jag är på jakt efter friluftsbyxor för oss med lite rundare mage och kortare ben.
Fjällräven tillverkar ju brallor där man kan klippa av för att få rätt längd, och Lundhags har en kort ben variant på sina Traverse. Men det borde väl finnas betydligt fler? Även kallade 'majorstorlekar'

Tacksam för svar!
 
Jag har köpt ett par T&P Fjeld byxa från Itab med d-storlek och kan rekomendera dom. Har själv korta ben,men inte så rund mage :)
 
Tackar för svar!

Jag har beställt ett par TP Fjeld, så får vi se hur det går. De är iaf mycket billigare än alla märkesbrallor! ;o)
 
Jag funderar på att beställa ett par ITAB Fjeld och använda när vi ska till Kebnekaise i augusti.

Någon som har något att säga om byxan, är den lämplig för ändamålet?

Har tidigare använt ett par M90 men de börjar vara lite väl slitna nu.
 
Jag kan inte uttala mig om den passar ändamålet du efterfrågar..men jag tror nog det. Har själv ett par och är supernöjd. Rejäl byxa som tål att slitas på,bra ventilation, och torkar snabbt.

Har hittils använt mina på skogsvandringar och till det ändamålet har jag alldrig använt en bättre byxa.
Sen behöver man väl knappast påpeka att dom kostar hälften så mycket som många andra kända märken..

KÖP...
 
Då är dom nog perfekta. Det finns säkert bättre vandringsbyxor, men jag vill ha ett par som är rejäla. Tack för svaret:)
 
Det är en bra, prisvärd byxa. Tålig mot glödsprätt tack vare bomulls/syntetblandningen, dock gör den byxan lite långsam att torka också. En bra detalj är att de har myggnät i ventilationsöppningarna.
Oftast när jag fjällvandrar använder jag en ren syntetbyxa i stället för Fjeld men för mer allmänt friluftsliv är det den som sitter på. Året runt. Skulle gärna se att ITAB gjorde en helsvart (eller varför inte blå eller röd?) variant också ty de är så pass sköna att de sitter på till vardags ibland också.
Byxan rekommenderas definitivt även om jag tycker den är för varm för sommarvandring.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.