Sittsäkra friluftsbyxor

Jag har sökt länge men kan inte hitta något, kanske för att det inte finns??

Det jag söker är friluftsbyxor som har vattentäta partier vid knä och stuss. Alltså täta även när man sätter sig på blött underlag. Gärna även på låren
Det enda som jag kan komma på är regnbyxor i galon.
Helst ska man kunna stoppa i knäskydd i dom oxå, men man kanske inte kan få allt?

Jag har en mängd olika friluftsbyxor, så om man kan modda dom, så vore det bra. Kanske behandla tyget med något så det blir vattentätt=
 
Har iaf ett par Pinewood som har nåt tex-mex från knäna och neråt och på baken. Vet inte modell, kan mycket väl ha utgått för jag köper oftast utrustning och kläder på utförsäljning.
 
Ja, det är något sådant som jag eftersöker. Att det inte blir blött igenom när man sitter på knä och fixar en eld, eller på baken på en stock.
Kollade på extremtextil där dom hade belagd cordura som man kunde stryka på. Kan det funka?
 
Dom här byxorna vill jag också hitta. Jag skulle vilja ha en variant på keb-trousers där man bytt g1000 partierna mot någon mebranhistoria(eller bara har membran under?). Dvs hela framsida lår, underben runt om samt rumpan. Men med bibehållna ventilationsdragkedjor över både lår och vader.
 
Dessa från Bergas kanske? Har väl inte ficka för knäskydd iofs. Men de verkar ha iaf ytterligare två varianter med vattentät bak- och knädel.

Lundhags Kring utvecklad för långfärdsskridsko finns ju. Den är vattentät från knä och nedåt och har ficka för knäskydd. Dock vet jag inte hur det är med baken..
 
Senast ändrad:
Jag känner till en byxa med vattentäta knän och stuss - Lundhags Makke Pro Pant. Övrigt material är vanlig polycotton av lite tjockare slag. Har själv en gammal modell Antjah Pant med samma princip, mkt nöjd med den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.