Friluftsbyxor för tjock dam

Jag söker friluftsbyxor till en tjock dam, i julklapp.

Hon har tjock mage och liten rumpa. De får därför gärna ha smala ben, stretch är nog rätt tanke. Kanske friluftstights eller liknande. Men gärna stora storlekar upp till 46-48-50 men för den skull inte jättelånga ben.

Nån som har en idé?
 
Jag söker friluftsbyxor till en tjock dam, i julklapp.

Hon har tjock mage och liten rumpa. De får därför gärna ha smala ben, stretch är nog rätt tanke. Kanske friluftstights eller liknande. Men gärna stora storlekar upp till 46-48-50 men för den skull inte jättelånga ben.

Nån som har en idé?

Jag har hört att Ellos märke Ahkka kan vara något för större storlekar, men vet inte av egen erfarenhet.
https://www.ellos.se/ahkka/trekkingbyxor-colourblock-w/7015047-03
 
Engelssons har sökbart på korta ben och strech, samt ganska tydliga storlekstabeller.
Men hur var de stämmer på korta ben och stor storlek vet jag inte. Men tipset att mäta på ett par byxor som passar är väl klokt.
Exempel
 
Tack för tipsen. Jag är inne på arbetskläder, verkar finnas byxor som heter servicebyxor som liknar friluftsbyxor, ofta i samma material. De brukar ha fler och framförallt korta storlekar. Håller på att bläddra mig igenom internet för såna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.