Franska alperna

hej, jag vet inte om detta är rätt forum men jag chansar :)
Jo jag funderar att åka ner till franska alperna nästa år i ca tre månader för att vandra och klättra lite. Har kollat lite vad det kan kosta att hyra lägenhet i Chamonix och det är svindyrt! Min fråga är, finns det nå'n annan by som man kan bo i som inte ligger alltför långt bort ifrån Cham och som har lägre hyrpriser på lägenheter? Jag ska ha med mig egen bil ner så jag kan transportera mig lätt mellan orterna.

Mvh: Dennis

dennis_h; sa:
Min fråga är, finns det nå'n annan by som man kan bo i som inte ligger alltför långt bort ifrån Cham och som har lägre hyrpriser på lägenheter?

Har du kollat grannbyn Argentiere? En mycket härligare by än vad Chamonix är (tycker jag i alla fall, om man inte är ute efter nattlivet...). Ligger ca. 6 km från Chamonix in mot Schweiz.

Lycka till!

/ Nicke

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nej det har jag inte gjort. Ska göra det. Tack för tipset :)

Saken är den att jag klarar mig bra utan vidlyftigt nattliv. Åker ner med sambo å hund, då är det bra om det är lugnt på kvällarna.

Jag har liknade fundringar som du dock tror jag knappast att Argentière är billigare. Argentière ligger vid favorit liften Les Grands Montets och är därför mycket populär bland skidåkare. Men något svar på din fråga har jag inte. Själv tycker jag att Grenoble kan vara ett alternativ.

Dela gärna med dig om du hittar något.

Trevlig resa.

/A

Hejsan,
priserna skiljer sig inte så mycket mellan Argentiere och Chamonix. Jag letar vidare lite söderut i byarna, fem mil från Chamonix borde det bli billigare tycker jag. Hoppas jag hittar nå't :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips