Fråga

jag har för ett sen skaffat mej min första gps och börjar kunna använda den hyfsat tycker ja, har några frågor

Jag har mapsource och Friluftskartan pro Svealand, jag vill lägga till vägar och stigar som inte finns på kartan. Jag har dessa som tracks men vill se dom som vägar/stigar och inte som tracks går de? Jag har även programmet Kartex och kator över de område jag där vill lägga till vägar och stigar, om nu de hjälper nåt:p

Visst, detta går utmärkt att göra, men det är kräver att du sätter dig in i några kartprogram.

Se tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=47242

Den beskrivning som finns där är i första hand till för en fastighetskarta, men med lämpliga "types" för dina "polylines" så kan du i stället konvertera spåren till stigar och vägar. Eftersom du inte behöver ta fram någon egen TYP fil blir din tillämpning lite enklare.
MVH/Bernt

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips