Forerunner jfrt Edge

Hallå,

funderar på att ersätta min Polar träningsklocka med en gps. Cyklar mest, men löpning är också intressant. Funderade på en Edge 305, 705an är för dyr. Av en tillfällighet såg jag att nån som skrev att Forerunner 305 oxå skulle kunna använda kadenssensorn. Forerunner skulle alltså vara bättre som "allroundträningsgps". Nån som har några erfarenheter? Synpunkter? Funkar verkligen kadensmätning med Forerunnern? Och hur är det med Forerunnerns display. Är siffrorna så stora att man avläsa pulsen även när man susar ner för nån kurvig alpserpentin i 90 knyck?



Gunnar, nu har ni ju skjutit ut kärran ur hangaren. Se till hjälp till här lite, nurå. ;)
 
Kadenssensorn har jag inte, men skall nog skaffa... gällande displayen så tycker jag att den funkar bra till mtb:n om man fäster den på styret...

Du kan dessutom välja själv hur displayen skall se ut... 1-4 inforutor x 3.infofält, väljer du t ex 3 så får du 1 stor och 2 små rutor... och den infon du är mest intresserad av kan ju ligga i den stora.... lägger du dessutom upp 3 olika infofält så kan du mao ha 3 stora och 6 små, fast då med knapptryckning emellan.

Thomas
 
Har en Garmin Edge 305 till både paddling å MTB fungerar mkt bra!
Cykelfäste medföljer! Du kan upp till 8 infofält på displayen samtidigt(du kan helt själv skräddarsy hur många fält du vill ha framme samtidigt)
Kul att stoppa in träningsrundan i datan å kolla alla diagram på fart(medel-max) dist, puls,kadens,tempo,höjd mm :)

/Janne
 
Hallå,



Gunnar, nu har ni ju skjutit ut kärran ur hangaren. Se till hjälp till här lite, nurå. ;)

Jag använder ju sällan forerunnern i farter över 5km/h sâ jag kan inte bistâ med sâ mycket info.
Beträffande utputtandet sâ avstod jag den händelsen til förmân för snigelätning.
 
Kadenssensorn har jag inte, men skall nog skaffa... gällande displayen så tycker jag att den funkar bra till mtb:n om man fäster den på styret...
Aha, så man kan verkligen använda kadenssensorn till Forerunnern. Inte dumt.


Ett problem av större dignitet fick jag imorse. Hittade av en tillfällighet Polaren, som varit försvunnen en tid. Nu har jag svårt att motivera, varför jag ska inhandla en pryl för 200€, när jag redan har en som gör "nästan" samma saker...








Sniglar istf världsnyheter? En del prioriterar konstigt...
 
Ett problem av större dignitet fick jag imorse. Hittade av en tillfällighet Polaren, som varit försvunnen en tid. Nu har jag svårt att motivera, varför jag ska inhandla en pryl för 200€, när jag redan har en som gör "nästan" samma saker...
Sniglar istf världsnyheter? En del prioriterar konstigt...
Med ForeRunner/Edge får du ett track som du kan analysera i timmar efter din utetur.
 
Ett problem av större dignitet fick jag imorse. Hittade av en tillfällighet Polaren, som varit försvunnen en tid. Nu har jag svårt att motivera, varför jag ska inhandla en pryl för 200€, när jag redan har en som gör "nästan" samma saker...
QUOTE]

Enkelt, "tappa bort" den igen, det brukar funka för mig.
Just nu har jag "råkat ha sönder" min gamla vidvinkel-zoom :)
 
Jag funderar också på edge 305 alt någon av forerunner 305 eller 405. Jag cyklar mest och är därför inne på edge eftersom den dels har fler fält och även större display. Att batteritiden täcker en vätternrunda är också ett argument. MEN jag skulle gärna vilja kunna använda puls/gps även vid löpning och promenad. Undrar om det går att vända på steken o alltså använda edge 305 även till detta? Kan man ha den på armen med lämplig rem eller liknande. Eller ska man offra "komforten" för en mer allround lösning i form av en forerunner? Priset är inte oviktigt och en forerunner 405 som det i sådana fall lutar åt är ju avsevärt dyrare än edge 305 om man ska ha kadens och pulsmätning med....Input någon?

Mvh
Jerka
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Trix med hantering av gpxfiler från Forerunner 310XT Navigering 21
fson Typa om TOPO v5 PRO till Forerunner 945? Navigering 9
Jakob.s Gps klocka Suunto X10 vs Forerunner 610 Navigering 4
rab Funkar Forerunner för heldag (pga batteri) tex skridskotur Navigering 5
PutteK Extrabatteri till Garmin forerunner 305 Navigering 5
Newlin Distans Garmin Forerunner 310 Navigering 1
JohanBjörn Garmin Forerunner 305 Navigering 20
gabor_joo Garmin Forerunner 305 / 405 Navigering 4
jesperp79 kan inte lägga in kordinater i min forerunner 405 Navigering 3
avslutad_230717 Garmin Forerunner Navigering 1
insu garmin forerunner 305 Navigering 3
JET Garmin Forerunner 405 Navigering 4
Erkers Forerunner 301/305, för träning mm Navigering 13
bigfoot Amerikansk Forerunner? Navigering 2
oskarlin Forerunner 205 och ladda med batterier Navigering 1
Ove K Puls mätare Garmin forerunner 305, 3908 Navigering 8
fredl Sänkt pris på Forerunner 305 Navigering 2
Stående Forerunner Navigering 4
apersson850 Uppdatering Forerunner Navigering 4
PdL Forerunner och koppling till MapSource Navigering 8
Nyman ForeRunner 101- navigeringsfunktioner? Navigering 1
flygis Ni med Forerunner 101 och/eller 201. Navigering 3
apersson850 Forerunner 301 Navigering 28
Haddock Garmin Forerunner o Google - nya idéer Navigering 11
Silverfox Garmin Forerunner 301 Navigering 22
hakan_l_borg Är det någon som testat Garmin Forerunner? Navigering 1
ajn Forerunner 201 Navigering 1
aventyrare69 Garmin Oregon 450 vs Edge 705 Navigering 4
Sam Borombon Edge 800 Navigering 2
mikke73 Svenskt språk i Garmin Edge 705 ? Navigering 0
mikke73 Garmin Edge 705 Navigering 1
Stuvarn Krånglande Garmin Edge 305 Navigering 5
Dertz Garmin edge 705 Navigering 7
mikke73 Flera kadensgivare till samma Garmin Edge ? Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.