Förstärkningsplagg till skaljacka

Jag har köpt en Marmot Spire som jag är mycket nöjd med men när det blir kallare (-10 - -15) skulle jag behöva något mer förstärkningsplagg. Hur mycket klarar en varmare fleece, typ houdini power eller ska man satsa på en förstärkande dunjacka? Vill även kunna åka utförs i den.

Woolpower 400g tröjorna fungerar mycket bra. Kombinera 200 och 400 om du är frusen. Ull värmer bra och håller sig fräscht länge.

Ett annat alternativ kan vara en förstärkningsjacka i syntet ex. haglöfs barrier. Värmer mycket bra och med ett ull underställ under fryser du nog inte.

Är lite tveksam till dun under skaljackan om du inte ska använda det endast som rastplagg. Man blir lätt lite svettig även vid utförsåkning.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Under min skaljacka brukar jag ha en underställströja och om det är kallt så har jag en fleecetröja också, sen drar jag på en woolpower 400g när jag rastar.

Funkar hur bra som helst, kan verkligen rekommendera woolpower tröjan! Men jag skulle nog inte ha på mig den annat än när jag rastar då jag tycker den är väldigt varm..

Tack för bra alternativ! Har även jackan när jag cyklar till och från jobbet, ca 30 minuter och har då vardagskläder under. Men en lite tjockare fleece på cykeln och sen woolpower i backen är kanske att satsa på...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips