Förberedelserna börjar på allvar!!!

Härlig expedition må jag säga. Skulle gärna ge mig på nåt liknande själv men saknar både erfarenhet och grundkondition för att klara av det ännu, men skam den som ger sig.

Det skall hur som helst bli skoj att följa dina förberedelser och ta del av dina erfarenheter.

//T

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kul att höra att det låter intressant. Ett av mina mål med projektet är att andra ska bli motiverade till att ta sig ut i naturen på ett eller annat sätt.

Det låter ju vansinnigt spännande det här!
Jag hoppas att jag hinner med en fjälltur i sommar och att jag, inom en överskådlig tid, kan planera in en liknande färd som du ska företa!
Hur många är ni i expeditionen? Bara du och Bubbe?

Ja det är bara jag och Bubbe. Gissar att jag kommer att vara en aning sällskapssjuk när jag är klar : )

En fördel med att vandra ensam är att det är lättare att få kontakt med andra vandrare som man träffar längs vägen. För ensam lär du ju inte vara, åtminstone inte långa perioder.

Blir kul att följa detta!

Kul med vovve med på turen, men den begränsar dig om du skall hålla dig till vad gäller nationalparkslagarna. Sarek har totalförbjud av hund, kungsleden undantagen. Vad gäller padjelanta är det ej heller tillåtet.

Mer info om hur jag ska gå finns på min hemsida (länk i tidigare inlägg). Ja det är som attan att man inte får ha hunden i nationalparkerna. Löser sig nog på ett eller annat sätt : )

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips