Förare över Mont Serrat, Barcelona?

Hej igen,

Tipsen gällande klättring i Mont Serrat var inte många. Men är det någon som vet var jag får tag på en förare över området? Vore toppen...

Ha det gott!

/Maria

Vet inte

Hej!

Jag var på Montserrat i somras, otroligt mäktigt berg...Bodde i byn Monistrol de Montserrat direkt nedanför berget, men det finns även en mkt. enkel camping uppe på berget i närheten av klostret. Tror inte ens det finns dusch där men vet inte. Jag frågade innehavaren om en klätterförare och han hade en där, tror att den bara fanns på spanska. Jag kollade runt lite i andra butiker men lyckades inte hitta någon annan. Han sålde inte själv. Det rör sej nog om ca. en timmes vandring från klostret för att komma upp till lederna. Det mesta verkar vara bultat. Kolla på http://www.barrabes.es om där finns förare.
Lycka till!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
montserrat

Hallå. Var i Mont serrat i tre veckor i okt. Köp föraren i klätterbutiker i Barcelona. Campingen uppe vid klostret är grym. Dusch finns och en bouldervägg.
Lite svårt att sova dock då det sprang omkring vildsvin utanför tältet...
Det finns allt i svårighet och lederna är upp till 170 meter. Allt är bultat. Hör av dig om du vill veta mer
Mvh Jocke 0704225361

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips