• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Följ med mig till Matterhorn?

Hej!

Söker efter en partner till Matterhorn. Med anledning till att dra ner de redan höga kostnaden för guide. Är du en alpin expert och kan tänkas ta med en nybörjare, absolut jag är på! Men huvudsakligen letar jag efter någon som vill dela en guide med mig.

Om mig.
Är tjej på 26år med några berg i bagaget. Såsom Fujisan, Kinabalu, Elbrus och EBC. Är ingen erfaren bergsklättrare, mer än en glad hobbyklättrare både inne och ute. Håller till i Västerås.

Har mycket fakta om Matterhorn som jag kan dela med mig av om du är intresserad!
Räkna på ca 35 000kr för hela kalaset, 7 dagar med transport. Jag tänker mig slutet av juli början av augusti men är flexibel.

Hoppas vi ses!

Hej

Jag är intresserad av att följa med. Har erfarenhet av klättring med topprep lite trad, kan hantera stegjärn isyxa rep. Har vandrat i mer en 15 år i olika årskiftet. Är utbildad fritidsledare och skidlärare arbetat i Jämtland som skidinstruktör. Samt fritids i skola. Bestigit vandrat få toppar upp till 2600 möh känns bra aldrig haft dålig erfarenhet. Har egna prylar tält rep och mycket annat. Gillar långfärdscykling senaste 2020 var på 1789 km. Är i ok form motionerar dagligen. Jag är inte proffs och syftar inte på det trivs med friluftsliv i många former.

Kan skypa for att höra mer och se om vi kan samarbeta som team, nyfiken på Matterhorn.

Vänligen
Ersay

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Hej

Jag är intresserad av att följa med. Har erfarenhet av klättring med topprep lite trad, kan hantera stegjärn isyxa rep. Har vandrat i mer en 15 år i olika årskiftet. Är utbildad fritidsledare och skidlärare arbetat i Jämtland som skidinstruktör. Samt fritids i skola. Bestigit vandrat få toppar upp till 2600 möh känns bra aldrig haft dålig erfarenhet. Har egna prylar tält rep och mycket annat. Gillar långfärdscykling senaste 2020 var på 1789 km. Är i ok form motionerar dagligen. Jag är inte proffs och syftar inte på det trivs med friluftsliv i många former.

Kan skypa for att höra mer och se om vi kan samarbeta som team, nyfiken på Matterhorn.

Vänligen
Ersay

Mycket i bagaget hör jag, roligt!

Jag kommer köpa till mig en guide, är det något du är intresserad av? Jag känner mig inte säker på att hitta i mörkret på berget och en guide känns där av givet.

Var i Sverige håller du hus? Klättervänner är alltid bra att ha.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips