flash jacket

Jag är mycket intresserad av flash jacket av western moutaineering, men det jag inte greppar är hur den ser ut i packat format? Någon som har erfarenhet kring denna jacka och skulle kunna lägga in någon bild på jackan i opackat och packat format med något bra ref objekt? Eller varjefall packade måtten... packar den lika lite som en dunsovsäck måste den vara grymt liten i packat format..

/Tobias
 
Jag har en Flight jacka, alltså en större jacka en än Flash. Den komprimeras lätt till en korv på 23cm längd och 12cm diameter. Så mindre än så i alla fall. Vill du jag ska snäppa några bilder på Flighjackan kan jag göra det. Ska ut med lillgrabben i helgen så jag har den framme.
 
Jag har en Flight jacka, alltså en större jacka en än Flash. Den komprimeras lätt till en korv på 23cm längd och 12cm diameter. Så mindre än så i alla fall. Vill du jag ska snäppa några bilder på Flighjackan kan jag göra det. Ska ut med lillgrabben i helgen så jag har den framme.

Ja, gör gärna det. Alltid kul att ha något att jämföra med. :)
Man kanske lite nörd trotts allt :D

/Tobias
 
Jag har en Flight jacka, alltså en större jacka en än Flash. Den komprimeras lätt till en korv på 23cm längd och 12cm diameter. Så mindre än så i alla fall. Vill du jag ska snäppa några bilder på Flighjackan kan jag göra det. Ska ut med lillgrabben i helgen så jag har den framme.

Hej, blev det några bilder eller? :)
 
Se där... du har möjligtvis ingen viktsuppgift på en sån påse? Det jag är intresserad av är om den är lättare än en lådvinspåse på 40 g (som nog är den bästa kudden per gram hittills).

Kudde, då sover man, och eftersom man inte har alla kläder på sig när man sover så är väl ett örngott i pälsfiber (20x30 cm) bättre om den väger 30g dessutom?
 
Kudde, då sover man, och eftersom man inte har alla kläder på sig när man sover så är väl ett örngott i pälsfiber (20x30 cm) bättre om den väger 30g dessutom?

Det funkade hyfsat för mig förr i tiden, men när man packar lätt har man helt enkelt inte en massa bulkiga kläder som fyller ut en kudde särskilt bra. "Stor volym under högt tryck" är ju knappast nåt man eftersträvar i sina kläder.

Jag tycker ändå att en lådvinspåse är avsevärt bekvämare än den fleecetröja jag hade som kudde förr.

(Men detta är ju en annan diskussion. Jag var mest ute efter vad vakuumpåsen vägde)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MrZog WM Flash Vest Lättpackning 3
justsafe Mont bell U.L.Down Inner Jacket M's Lättpackning 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.