Fjellpulken-drag, förstärkt?

Om man ska köpa ett Fjellpulken-drag ska man då satsa på ett vanligt eller den förstärkta varianten? Det skiljer ett drygt halvkilo i vikt men det kan jag leva med för att ha ett helt drag om det är så att standard-draget är väl känsligt. Kommer dra en transporter 155 med det.

Är det någon som knäckt ett standard Fjellpulken-drag?

Om man ska köpa ett Fjellpulken-drag ska man då satsa på ett vanligt eller den förstärkta varianten? Det skiljer ett drygt halvkilo i vikt men det kan jag leva med för att ha ett helt drag om det är så att standard-draget är väl känsligt. Kommer dra en transporter 155 med det.

Är det någon som knäckt ett standard Fjellpulken-drag?

Hej!

Såg din fråga först nu. Jag har knäckt ett standarddrag men det var iofs i en rejäl vurpa där pulkan fortsatte och knäckte draget samt lade sig ovanpå mig (såg nog rätt komiskt ut).

Det förstärkta är förstås starkare men också styvare vilket är en fördel på skrå och utförs, då du kan hålla i draget och balansera pulkan.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips