• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandring i sommar

Hej,

fastän jag ser först fram emot en vecka vintersemester i Grövelsjöfjällen, vill jag ändå redan nu börja att fundera om min sommarsemester. Sveriges norden ska det bli, dit längtar jag igen. Det var ett tag sen jag vandrade en del av Kungsleden och Padjelantaleden (2002/2003), och jag vill gärna uppleva det storslagna fjällandskapet igen. Antingen i Sulitelma/Padjelanta trakten, eller varför inte prova fjällen kring Hemavan/Ammarnäs/Jäkkvik? Eller någon helt annanstans? Det som jag tänker mig är typ 14 dagars vandring med tält och allt som behövs. Som tid skulle jag föredra en förhoppningsvis myggfri sensommar med mycket hjortron och blåbär :) alltså augusti, kanske in i tidig september. Dagsetapper mellan 10km och 20km, beroende på landskap och humör.

Tyvärr saknar jag vandringskompis :(. Jag skulle uppskatta om nån trevlig tjej/kille kunde tänka sig vara med. Hör då gärna av dig. Jag är förresten från Tyskland, och har nyss fyllt 41. Är ganska trivsam, inte för pratglad men inte heller för tystlåten.

Frank.

Kul! Jag letar också efter en vandringskompis. Är ju dock 22, men ser inte åldern som något bekymmer. Hade mer tänkt rikta in mig på norska Jotunheimen, men kan tänka mig Lappland också. Vandrade dock längs Padjelantaleden förra sommaren, så vore kul med en ny led. Är du intresserad får du gärna skicka PM!

MvH Jonas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ingen???

Ingen som har samma föreställningar??? Knappast att tro ...
Mvh Frank.
epost: anfrank69 [at] web [dot] de

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips