Fjällrävens gyro-ram

Vikten beror på årsmodell... Bärsystemet har ändrats X antal gånger, så det är inte lätt att svara.
Även föräldrar som gått över till lättare utrustning har dock stor glädje av gamla ramryggor, de håller för att lasta trötta barn på toppen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vikten beror på årsmodell... Bärsystemet har ändrats X antal gånger, så det är inte lätt att svara.
Även föräldrar som gått över till lättare utrustning har dock stor glädje av gamla ramryggor, de håller för att lasta trötta barn på toppen.

Jo, men väger den 875 gram eller 3000 gram. På tradera är det rätt svårt att få säljaren att förstå att jag inte är ett dugg intresserad om ramen väger för mycket. En kille på jobbet vägrade till och med sälja sin ramrygga till mig då han fick reda på att jag skulle slakta den. :)

Min rygga (som är på min enda bild här) väger knappa 2500gr komplett. Exakt vikt har jag glömt och är 350 mil från den just nu.
Skulle gissa att ramen är knappa halva vikten. jag har dessutom en påhängd hylla som väger lite. Dessutom har jag nu mer moderna axelband, dom är lite rejälare och tyngre än orginalet men medräknade i vikten ovan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips