Fjällkarta över Norge.

Vart kan man få tag på fjällkartor över Norge? Det bör väl finnas någon motsvarighet till ex "Utemagasinet" här i Sverige så man kan köpa lite billigare. Om det inte finns det, vart ska man vända sig då?

Tips mottages tacksamt.

MVH Urban.
 
Du kan ju alltid kolla med statens kartverk, det är norska motsvarigheten till lantmäteriet, http://www.statkart.no/
Du hittar turkartor under "landkart". Men någon av alla norrmän som flitigt besöker utsidan vet nog billigare ställen :)

/Martin
 
om man ændå visste det...

De norska fjællkartorna som jag har køpt, har jag fått tag i i norska bokhandlar. De flesta bokhandlar har de vanligaste fjællkartorna, igår till exempel køpte jag kartor till Hestbrepiggtraversen, de kostade 80NOK/st før 50.000-kartor. Det finns också 100.000 eller 200.000 øver større fjællområden.
 
Kartbutiken i Stockholm

Om du har vägarna förbi Stockholm kan du gå in på kartbutiken på Kungsgatan. Dom har allt. Kan dock inte säga om det är billigt eller ej...
 
kartbutiken...

som någon nämnde, kartbutiken i Stockholm har det du behöver. Maila till kartbutiken@kartbutiken.se så skickar dom en karta till dig. 120:- inkl. frakt kostade det för en karta förra året. Billigt eller dyrt?! men du får vad du behöver iaf...lycka till!
/Freddy
 
Re: kartbutiken...

fklint; sa:
som någon nämnde, kartbutiken i Stockholm har det du behöver. Maila till kartbutiken@kartbutiken.se så skickar dom en karta till dig. 120:- inkl. frakt kostade det för en karta förra året. Billigt eller dyrt?! men du får vad du behöver iaf...lycka till!
/Freddy

Man kan också ringa dit, tel 08-202303 (om de inte bytt) så skickar de bums och har du tex VISA-kortet framme så anger man kortnummer så dras beloppet bums så slipper man frakt.

MVH Mats
 
Det finnes ingen motsvarighet till utemagasinet i Norge(det er ju det vi leser even i Norge!) Men turistforeningen har et medlemsblad; Fjell og Vidde. Der kan du kanskje finne noe. Statens kartverk er ellers den eneste som jeg vet om med kart over Norge (50-, 100- og 250.000, samme detaljer fins på de tre). Kjøper du pakker med kart vil du få prisen ned ganske mye. Slike pakker fins for de fleste store turområdene i Norge. Alle bokhandler har 50.000-kart for sitt nær-område.
 
Kontakta DNT

Som Nina saeger aer det moejligt att faa tag paa 1:50000 kartorna i lokala bokaffaerer, men jag ville kollat med Den Norske Turistforening i Oslo, dom har alla (aeller kan bestaella dom), aeven om det allra baesta aer at gaa till hemsidan til Norsk Kartverk.
Det finns 1:100000 kartor över t.e. Hardangervidda, Jothunheimen, etc, men jag anbefalar stärkt at nytja 1:50000. Dom viser kotar och ekvidistanser mycket bettre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nicko_ Androidapp med offline fjällkarta för både Norge och Sverige Navigering 10
nicko_ Terräng/fjällkarta för Norge i mobilen/OruxMaps Navigering 5
pelka köpa fjällkarta över norge? Navigering 9
backeby Lite pillande i Google Earth med fjällkarta. Navigering 16
Henning K Ingen Fjällkarta på inatur.se Navigering 5
nsidirop Fjällkarta i Nokia 5800 ? Navigering 4
forslund terräng vs fjällkarta Navigering 3
Dahlin Fjällkarta Navigering 8
grodanbolle Digital fjällkarta. Navigering 5
petcatrekk Tredimensionell fjällkarta Navigering 21
jffoto Papperskarta över Glomfjellet, Norge? Navigering 3
macsailor Norge öppnar kartor för fritt användande Navigering 1
Otto Støver Ny kartserie for Norge, enda bedre! Navigering 3
esping Tyvekkartor Norge Navigering 0
t_andersen Karttäckning i gränstrakt mot Norge Navigering 2
Timid GPS för Toppturer i Sverige, Norge och Alperna Navigering 1
coolmanq Ort-databas Norge till Kartex? Navigering 3
Stordrulen Digitala kartor Norge Navigering 3
Johnsen88 Kartor över Norge Navigering 1
44444 Vilket GPS nät i Norge? Navigering 4
Grusbus Norge... Navigering 0
CyberJunkie Liknande Gröna Kartan för Norge?? Navigering 6
Kalle.it NORGE 1:50000, vilket Position Format ska jag använda? Navigering 4
Bosse36 Kartor/Sjökort över Norge? Navigering 1
olhe Topografiska kartan Norge för Garmin Navigering 5
Samuel Fröler Sjökort Norge Navigering 1
RobTar MapSource World Map + Norge? Navigering 2
Bertil Kartor i Norge ? Navigering 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.