Fiske vid Kaitumstugan

Hej

Jag har funderingar att spendera lite längre tid i STF:s Kaitumstugorna till sommaren och bara göra dagsutflykter. Är det någon som vet något om fisket i detta området?
Jag har fiskat i Kaitumälven (Tjuonajokk) och Tjirtjam (mellan övre och nedre Kaitumsjön) men aldrig så här långt upp. Det finns något som kallas spännet, någon som vet något om det?
All info av intresse, tack på förhand!

Take care out there / Frippe

Kaitumjaurestugan...

Hallå

Såg din fråga på här på Utsidan om fiske vid Kaitumjaurestugan.

Jag har nu 1,5 år senare ställt samma fråga utan att fått nå svar.

Jag och en kompis ska vandra från Kebne ner till just Kaitumjaurestugan för att flugfiska. Vi har också tidigare varit i Tjirtjam.

Var du till Kaitumjaurestugan? Hur var fisket?

TACK PÅ FÖRHAND!

Tobias i Hallstahammar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fick veta

Hej
Jag kom aldrig till Katiumstugorna, min flickvän vart stugvärd i Servestugan i Vindelfjällen istället. Där hade jag ett jättefint öringfiske.

Angående Kaitumstugan så fick jag dock svar ifrån självaste Gunnar Westrin. Han påstod att där fanns bra med fisk i sjön och att det fanns kanonfiske i området. Vart ville han inte specifiera men det är som det ska vara. Lite får man ju leta själv.

Ha det!

Där ser man!

Självaste Westrin - Stort. :)

Vi tar sikte på Kaitumstugan och fiske i strömmarna Kaitumtjåkka och Tjäktajåkka som mynnar ut i Kaitumsjön.

Reser V.28 Återkommer med resultat.

Ha en skön sommar och tack för svaret.

Tobias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips