Fiske Jämtland

Fråga??
Jag är på väg i sommar till Vålådalen,Offerdal och Oldfjällen. Tänkte prova lyckan att fånga Harr. Har ngn erfarenhet av detta??? Skriv gärna.
Vänligen Tomas Dalnäs

storsjö fiskekamp

Hej,

Jag har dessvärre ingen erfarenhet av de områden du refererar till. Jag var däremot i Storsjö, nära Ljungdalen förra sommaren. De har en mycket bra kamp med stugor och tältplatser, fisket var av mycket hög kvalitet. Stor harren lurade runt varje krök...

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Harrgräns

Harren går ju alltid bara visst långt upp i systemen och mej veterligt så det kan vara läge att prata med länsstyrelesen fiskerienhet om vilka vatten som över huvdtaget är harrförande. personligen känner jag inte till östjämtland så bra men vet att det på lågfjällsområden i hotagsfjällen finns flera sjöar som har ganska gott om harr (svårare att ta dom i strömmande vatten dock) Ströms vattudal är ochså ett makalöst harrvatten om så svårfiskat.
svejs Anders Mohlin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips