Fiske Jämtland

Fråga??
Jag är på väg i sommar till Vålådalen,Offerdal och Oldfjällen. Tänkte prova lyckan att fånga Harr. Har ngn erfarenhet av detta??? Skriv gärna.
Vänligen Tomas Dalnäs

storsjö fiskekamp

Hej,

Jag har dessvärre ingen erfarenhet av de områden du refererar till. Jag var däremot i Storsjö, nära Ljungdalen förra sommaren. De har en mycket bra kamp med stugor och tältplatser, fisket var av mycket hög kvalitet. Stor harren lurade runt varje krök...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Harrgräns

Harren går ju alltid bara visst långt upp i systemen och mej veterligt så det kan vara läge att prata med länsstyrelesen fiskerienhet om vilka vatten som över huvdtaget är harrförande. personligen känner jag inte till östjämtland så bra men vet att det på lågfjällsområden i hotagsfjällen finns flera sjöar som har ganska gott om harr (svårare att ta dom i strömmande vatten dock) Ströms vattudal är ochså ett makalöst harrvatten om så svårfiskat.
svejs Anders Mohlin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips