Fiske i Östergötland

Medans jag ändå frågar kan jag väl fråga kring Östergötland. Jag bor i Linköping och undrar om det finns några roliga fiskevatten därikring?
Fluga är givetvis roligast men aborre och gädda är spännande det med.

Alla tips är intressanta!

Tack på förhand!

Lyfter frågan igen nu 7 år senare =)

Någon som vet några bra sjöar/åar i Linköpingstrakten där man kan fiske från land. Abborre, gädda, gös är det mest intressanta. Även tips på vart man kan hyra båt är uppskattat.

Har redan vandrat runt halva ärlången untan att hitta någonstanns att stå, bara vass. slutade med att vi stod vid inloppet från stångån i norr. Där finns Abborre, Gädda och asp. Gädda och abborre fick vi men ingen asp.

Tack för alla svar

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Järnlunden

Från Viggebybadet och söderut är det en trevlig strand att fiska vid. Bra fiske? Jag har bara fått en liten gädda men jag är ingen storfiskare.

Prata med Öhammar på Öhammars sport. Han har koll på detta.

Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips